måndag 25 oktober 2010

Puppy




Av någon anledning älskar jag dessa hundar från Magis=)



Läste i någon blogg för någon dag sen om fasadsiffror och fasadbokstäver. Jag har länge velat ha fasadbokstäver men eftersom att vårat hus har husnummer tretton så känns det nästan för långt. Det beror ju också såklart på hur stora bokstäver man gör. Vi körde förbi ett hus ikväll där det stod ETT och under det stod det SJU, alltså sjutton. Läckert men nää, inte lika fint. 
Det är snyggt att skriva bokstäverna under varann:

T   t
R   r
E   e
T   t
T   t
O   o
N   n 

Som sagt, kanske för långt? Det är nästan snyggare med små bokstäver tror jag.

Nu ska jag se hollywoodfruarna;)

3 kommentarer:

  1. Hahaha, jag älskar din slogan! Jag kan nog hela Yrrolfilmen utantill! =)

    Jag tyckte att det såg riktigt snyggt ut med TRETTON i en lodrät rad!

    Hoppas att du är nöjd med blogger =)

    SvaraRadera
  2. Härlig slogan!Har sett en hemsida där man skriver en siffra stor och en lite mindre...mycket snyggt det oxå:)

    Kolla in: http://fasadsiffra.se/?lang=sv

    SvaraRadera
  3. Härlig slogan! Tycker oxå att det är snyggt när man skriver med bokstäver. Älskar bokstäver! Man kan ju oxå sätta stora & små siffror tillsammans. Det är oxå snyggt. Kolla in: http://fasadsiffra.se/?lang=sv

    Kram M

    SvaraRadera