söndag 31 oktober 2010

Nattbloggar.

Jag sitter på jobbet. Timmarna går sakta men säkert framåt trots att jag skruvat tillbaka klockorna en timme. Det är tyst och alla sover, det enda som hörs är den surrande ventliationen och datorn. På tvn är det mest bara rysare och här ute går det omkring fulla människor utklädda till allt möjligt läskigt.

Jag trodde jag skulle skita på mig när det började låta konstigt nedanför fönstret, kikade dit och upp kom ett ansikte. Som tur var så var det bara ett  vanligt ansikte, ingen scream-mask eller nått sånt obehagligt. Det var en tjej som hade klättrat upp för att kika in genom fönstrena. Som tur var blev hon nog lika rädd som jag så hon gjorde inte om det nå mer.

Det är helt otroligt men jag är inte mörkrädd när jag jobbar här, eller okej lite ibland. Tidigare var jag det nästan jämt men det är som att det har försvunnit vilket såklart är jätteskönt eftersom att jag är ensam här hela nätterna.

I morgon är det patronsöndag i Öjebyn. Jag råkades se i PT att Sandlunds har 10% rabatt på skor. Hoppas han har fått in Sulman-stövlarna som vi har varit på jakt efter ett tag till Wilma. Dom helsvarta har varit slutsålda men han skulle få in mer. Wilma hade sånna i våras och dom var hur bra som helst när det är blött och slaskigt ute. Kuoma-skorna är ju inte riktigt gjorda för vatten precis, då är det bra att ha ett par varmare, smidiga allvädersstövlar också att ha i höstslasket och till våren.

Nu är jag sömnig kan jag lova!
Ska gå och koka mig lite the så kanske jag piggnar till.

Längtar efter min sköna säng! *GÄÄÄÄÄSP*

Hoppas ni sover gott allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar