tisdag 2 november 2010

Underbara Måndag.

Jag bloggar från jobbet igen.
Har aldrig tid när jag är hemma så jag får passa på när jag jobbar och det är lugna nätter. Jag jobbar sista natten av tre nu, sen är hela helgen räddad då jag jobbar 3 nätter igen. Det jobbiga just nu är att jag har slutat kunna sova om dagarna. Eller, sova det kan jag men inte så länge som jag egentligen borde för att orka vara vaken hela nätterna. 4-5 timmar blir det på sin höjd, och de timmarna sover jag inte ens sammanhängande utan vaknar flera gånger och har svårt att somna om. Igår natt var jag död. Jag var så trött att jag trodde jag skulle svimma. Ögonen var knallröda och sved och huvudet dunkade. I natt är jag däremot pigg och känner mig ganska utvilad trots att jag egentligen inte är det.

Det har varit en underbar måndag, på många sätt.
Jag har fått mitt nattvikariat förlängt till sista november (till att börja med)=D Gud vad glad jag blev!! Det känns som att allt flyter på så himla bra i mitt/vårat liv just nu. Allt går som vi vill och planerat och snart flyttar vi dessutom. Livet är allt bra underbart!

Min lilla trollunge har blivit sjuk, igen. Tycker ändå hon klarat sig ett tag nu från förkylningar men nu är det visst dax igen. Alla dessa smittor på dagis!
Jag jobbar ju inatt men hade inte tänkt sova nått när jag kommer hem så egentligen hade hon kunnat vara hemma med mig. Kruxet är att jag inte kommer hem förrän efter 7 och David måste åka till jobbet redan 05.45. Vi bestämde iaf att han ska ta ut vab imorgon. Kan vara skönt för mig också att ha honom hemma när jag har jobbat hela natten och Wilma är gnällig. Hon hade lite feber när jag hämtade henne från dagis men sen gick tempen ner så förhoppningsvis är hon frisk till på torsdag då hon förhoppningsvis ska på dagis igen.

Dagarna går och tiden springer iväg, redan november och snart är det jul=) Härliga tider!

4 veckor kvar nu till vi flyttar. Det känns overkligt att äntligen få lämna våran sunkhåla i Hortlax där vi stått ut att bo i hela 6 månader. Jag är imponerad av mig själv att jag verkligen klarat det utan att bryta ihop. Jag är i vanliga fall ganska pedant och vill ha fint omkring mig för att må bra. Att ha fint och städat i lägenheten har verkligen varit omöjligt. För mycket människor och saker på för liten yta går ju helt enkelt inte ihop. Att man dessutom har en dotter som älskar att kasta skor, kläder och leksaker omkring sig har ju inte gjort saken lättare precis.
Nä ni, jag vet inte hur många gånger jag skrivit det men det ska verkligen bli UNDERBART att flytta!=))

Bara ca 4,5timmar tills jag slutar. Då ska jag hem och väcka mina tröttisar om dom inte redan är vakna. Vi ska äta en god frukost tillsammans, klä på oss och bädda ner Wilma i vagnen sen ut på en frisk morgonpromenad hade vi tänkt. Det är nog nödvändigt om jag ska hålla mig vaken och vid liv ända till kvällen när jag äntligen får krypa ner i min säng och krama mina underbara.

Snart börjar en ny dag med nya möjligheter. Ta hand om er!




Äntligen känner jag mig hel igen!

3 kommentarer:

  1. Nu har jag kikat in på din nya blogg, roligt!=) Är så dålig att läsa andras bloggar och nu hinner jag knappt blogga själv. Måste hinna träffas nån dag, varit fullt upp för oss! Så var vi i Sthlm tors-fred som jag kanske inte berättat. KRAM

    SvaraRadera
  2. Hallå på dej Sandra!!

    Kul med din nya blogg och jätte kul att du fått längre vikariat...fast jag måste erkänna att nog är du saknad på HXG också...kul att ni snart blir bersikasbor...kram från Åsa Rönnlund

    SvaraRadera
  3. Hej Åsa!!

    Ja det är så skönt med ett lite längre vikariat, att få veta en månad i förväg hur man jobbar och kunna planera saker därefter. Jag saknar er också på HXG, men snart är jag säkerligen tillbaka=D Jag hör av mig när vikariatet är slut så då är det bara ringa mig igen=) Ha det bra så ses vi snart! Kram

    SvaraRadera