måndag 15 november 2010

En ledig slappardag.

Jag och Wilma har haft en riktigt slö slappadag och inte fått mycket gjort. Det kan vara skönt ibland men jag har en tendens att bli väldigt rastlös om jag inte gör nått speciellt på en hel dag. Vi har ritat, bakat med Wilmas Playdohdeg sen har pappa varit hit en sväng. Dagen har bara sprungit iväg och jag har inte hunnit med.

Wilma sitter här bredvid mig och skalar en "fiin" (clementin), den tionde för idag tror jag. Hon verkar kunna äta hur många som helst, ett riktigt proffs på att skala själv har hon blivit också. Wilma kan ju nämligen allt själv numera, mamma och pappa får inte hjälpa till med någonting längre. Vad det än gäller så ska Wilma göra det själv. Kul, för hon klarar verkligen att göra mycket själv. Däremot är det lite mindre roligt om man är lite stressad och hon ska klä på sig själv eller så.

Jag tog fram kyckling i morse, hade tänkt göra en god gryta med kyckling och grönsaker och sånt gott. Tyvärr hade jag lyckats köpa kycklinglår istället för fileér så det får nog bli kyckling i ugn och ris istället. Den puttrar i ugnen just nu så vi får väl se vad jag hittar på med den sen.

Igår började vi packa på allvar. Har nästan tömt skåparna i köket, har bara kvar det viktigaste som vi behöver. Ca 2 veckor kvar nu, och vi längtar fortfarande=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar