lördag 6 november 2010

Helg.

Det är fredagnatt och här sitter jag på jobbet i vanlig ordning. Det känns som att jag inte gjort annat än jobbat den senaste tiden. Tur jag får lön för mödan iallafall. Har på känn att nästa lön inte kommer sitta helt fel på kontot=P Nästa vecka är jag ledig heeela veckan lång. Ska bli härligt efter den här 60-timmars jobbarveckan + 2 helger i rad. Ska bli skönt att få känna att man verkligen är ledig på riktigt för en gångs skull.

Jag fryser så in i bomben, det är så fruktansvärt kallt här. Fastän jag har Davids tröja + en stor tjock fleecetröja utanpå så fryser jag. Brrrr....

Redan den 6 november. Snöar gör det ute också, perfekt för mig som är lite mörkrädd. Man kan lättare hålla koll här ute så det inte står någon galning och spejar i fönstret på mig eftersom att det är på bottenvåningen. Efter alla dessa skjutningar i Malmö har jag såklart börjat fantisera och vara rädd att någon ska skjuta mig genom fönstret. Obehagligt! Det blir så mycket ljusare med snö på vägarna när man ska köra bil också, vilket gillas.

Jag sitter och tänker på Bettan som är i Thailand och är så avis. Vi skulle egentligen hänga med syrran och hennes familj + mamma och Staffan till Kreta i augusti men det slutade vi ut för vi har förhoppningsvis lite annat för oss än att resa just då ;) Det kommer fler tillfällen att åka utomlands tillsammans.

Och flytten den närmar sig med stormsteg. Det har jag skrivit i månaders tid nu men nu är det verkligen snart dax. Drygt 3 veckor kvar bara=D Skriver det mest för att peppa mig själv, för att orka bo kvar dessa sista lååånga veckor i lägenheten. Han som vi ska köpa huset av har åkt utomlands idag, tror han skulle vara borta två veckor. När han kommer hem får vi förhoppningsvis veta om vi får flytta in tidigare eller inte. Hoppas verkligen att det blir iallafall någon dag tidigare annars blir den 1a december en väldigt väldigt VÄLDIGT stressig dag kan jag lova.

Vi ska vara ute ur lägenheten kring lunch, urstädad, tömd och klar. Samma dag (förhoppningsvis ngn dag tidigare) får U som bor i huset nycklarna till sin lägenhet och ska då hinna tömma huset + städa innan vi flyttar in. Vi ska få ställa saker i garaget till att börja med. Klockan 13 den dagen har vi även bokat tid för att skriva sista papprena på huset. Samma jäkla dag ska hon som ska flytta in i våran lägenhet vara ute ur hennes lägenhet och måste få ställa saker i våran lägenhet för att kunna städa ur sin. Vilken circus!! Jag hoppas verkligen att U får sina nycklar tidigare, annars vet jag då inte hur vi löser det här. Vi får väl bo på gatan eller nått!
Om någon känner sig sugen att hjälpa till med flytt/flyttstädning tar vi tacksamt emot all hjälp vi kan få!

Nu ska jag gå en runda och se så folket på avdelningen sover!
Hoppas ni sover gott i era sängar.

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar