torsdag 25 november 2010

Prutt.

Jag har haft en riktig pruttdag hittills. Är förkyld, känner mig hängig, illamående och mitt humör är åt fanders. Lägenheten ser ut som en missär med kläderkartonger och damm överallt vilket gör mig på ännu sämre humör. Droppen var ändå när jag stod i duschen, hade just schamponerat håret och känner hur varmvattnet börjar ta slut - IGEN. Någon sekund senare var det iskallt och jag trodde jag skulle bryta ihop totalt.
Nu känns det som tur var bättre igen.

Jag har just skjutsat min lilla ängel till dagis så hon får leka en stund med barnen medan jag vilar för att orka med helgens nattjobb som väntar.

Jag har fått förlängt mitt nattvikariat ännu en månad=) Underbart! Det märks på lönen att man jobbar natt och alla pengar är såklart extra välkomna nu när vi ska flytta då det blir att inhandla en massa nytt och fint till huset.

Vi var förbi huset en sväng igår och jag måste säga att det var både större och finare än vad jag kunnat minnas. Toppen! Vi mätte lite i hallen för att se om ett skoskåp från mio skulle rymmas där jag hade tänkt och det kommer rymmas alldeles perfekt. Det blir nog att köpa det till veckan då.

Hade tänkt lägga upp en film på våran lilla sångfågel som sjunger "blinka lilla stjärna" men det funkade inte. Får testa senare igen. Jag kan vakna mitt i natten av att Wilma har vaknat till och ligger och sjunger tills hon somnar om igen. Älskade älskade lilla flicka!

Nä, om man skulle försöka vila en stund innan mina två hjärtan kommer hem. Har en lång natt framför mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar