onsdag 17 november 2010

Behöver värme i vinterkylan.

Jag sitter på jobbet. Än så länge verkar det som att det blir en hyffsat lugn natt.
Fryser ständigt när jag är här. Luftkonditioneringen är inte den bästa precis, den kyler mest bara ner rummen. Bitande kyla är det ute också. Längtar lite smått till sommaren, efter den underbara värmen och slippa alla dessa kläder man ska ta på sig. Men då klagar man för att det är för varmt istället, aldrig är man riktigt nöjd.

Jag och David har börjat prata om att eventuellt sätta in en vedeldad kamin i huset, både för mysfaktorn och den behagliga värmen som blir när man eldar. Det lär nog inte hinnas med i vinter men kanske nästa=)






Pip, pip, pip.... Nu piper den där förbaskade väckarklockan någonstans som jag aldrig lyckas hitta. Samma tid varje natt piper den men jag kan bara inte fatta vars den är.
Dax att avrunda det här superintressanta blogginlägget och gå och göra lite nytta istället.
Moppa och skura korridoren står på tur!

Sov så gott i natt! Liite avis är jag, längtar efter att krypa ner i min säng. Får snällt vänta tills imorgonkväll, men det ska nog gå bra.

Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Det är kanske någon som luras med dig med väckarklockan!?
    På mitt gamla jobb brukade ett par lustigkurrar ställa larmet på en enormt otrevligt högt ringande väckarklocka på nätterna och gömma den på olika ställen. Varenda gång den startade höll man fullkomligt på att skita ner sig! =)

    Längtar också redan till sommaren, känns som att det kommer att bli en lång vinter!

    SvaraRadera
  2. Det är såå mysigt med kamin och snyggt också för den delen.. Sen finns det ju även skitsnygga dekorationsspisar som har 3 värmelägen och går på spisbränsle typ. De är riktigt praktiskt om man inte kan göra en skorsten någonstans :P
    Hoppas jobbet gått bra!
    Vi hörs och syns någon dag hoppas jag :)
    Puss&Kram

    SvaraRadera