torsdag 18 november 2010

Soffbekymmer.

Godmorgon, eller god förmiddag.
Jag slocknade i sängen när jag kom hem från jobbet fastän jag inte hade tänkt sova nått. Ställde väckarn på 10 men snoozade till 11.20, usch vad trött jag är.

Har tagit mig en dusch för att vakna till liv och nu sitter jag och väntar på att dom ska komma med nytt underrede + nya dynor till våran soffa. Den är 2,5år gammal men blev nersutten redan efter 1 år. Fick nya dynor då men det dröjde inte länge innan den var nersutten igen. Nu har dom kommit på att det är själva botten som är trasig, fjädrarna åker totalt i botten när man sätter sig så nu ska vi få den delen utbytt. Har dock väntat sedan i somras, ca 6 månader så jag börjar känna att mitt tålamod börjar tryta. Som David säger, det är nog lika bra att beställa nya dynor redan idag eftersom att det dröjer säkert 6 mån innan vi får dom och då har nog soffeländet hunnit bli nersutten igen. Jag skulle vilja reklamera hela skiten och köpa en annan soffa, men tillverkarna har tydligen rätt att fixa felet tre gånger innan man får reklamera. Vi har dessutom märkt att häftstiften innanför tyget på armstöden har börjat krypa ut, så det ska dom få kika på idag.
Apollo från Antnäs möbler
Wilma är på dagis, förhoppningsvis sover hon middag just nu. Ska hämta henne kring 14, då borde hon ha vaknat. Lillhjärtat, längtar efter henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar