lördag 16 juli 2011

Havandeskapspenning

Lördag idag och jag är ledig hela helgen. Härligt! Synd bara att vädret inte varit speciellt bra.

Har fått brev från försäkringskassan att jag blivit beviljad havandeskapspenning from i slutet augusti. Jag har tänkt jobba hela augusti ut sen ska jag vara ledig till lillebror bestämmer sig för att komma ut. Känns både och det där. Jag känner verkligen att jag behöver vara ledig och vila upp mig ordentligt samtidigt som jag har lite lätt för att bli rastlös och uttråkad av att vara hemma. Men det blir nog bra. Jag har börjat sova så dåligt efter jag har jobbat natt och det tar flera dagar innan jag återhämtar mig efter all sömnbrist så det ska samtidigt bli skönt att få vara lite ledig innan man blir tvåbarnsförälder.

Idag är det precis 4 veckor kvar tills vi åker till Stockholm och sen vidare till Kreta. Längtar otroligt mycket! Passen är klara så nu ska vi bara köpa oss nya resväskor sen är allt fixat inför resan. Igår hämtade vi barnvagnen som vi beställt till Wilma. Det blev en svart babyjogger city mini. Den är så otroligt nätt och smidig så den blir perfekt att ha med när vi åker. Jättenöjda!

Igår var vi på inflyttningsfest hos några vänner som köpt hus på Skuthamn. Det blev en trevlig kväll med många skratt och mycket surr. Ikväll blir det att bara ta det lugnt på hemmaplan. Vi har ätit grillat till middag och varit och köpt godis på kioskpiraten så ikväll ska vi bara frossa i gotta, se film och mysa. Det kan vara ganska skönt det också ibland.

Nu ska jag avrunda. Ska strax och hämta David som tagit hem båten till våran båtplats. Våran granne har en brygga i bullerviken och vi hade sån tur att vi får ha båten där helt gratis. Det är dessutom så nära och bra.

Dax att kila.
Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar