söndag 24 juli 2011

Söndag.

Nu är jag och Wilma ensamma här hemma igen. David åkte till Norge igen i måndags och igår åkte Petra tillbaka till Göteborg. Trist och tomt är det men David blir ju bara borta en vecka till så vi ska nog klara oss ganska bra ändå. Längtar såklart efter honom otroligt mycket men när jag vet att han är hemma tre veckor sen och att vi har en hel veckas utlandssemester framför oss så känns det inte lika tungt. Längtar redan efter Petra men hon ska ju också med till Kreta så det är bara tre veckor kvar tills vi ses igen.

Wilma har just lagt sig för kvällen. Hon har verkligen vänt på dygnet sen hon fick sommarlov från dagis. Hon är ofta uppe till 22 på kvällarna och sover till 10 på morgonen. Man har blivit ganska bortskämd med att få sovmorgon varje dag. Otroligt skönt! Wilma har alltid varit bra på att sova och alltid sovit rätt så länge på morgon. Det blir spännande att se om lillebror är lika morgontrött som storasyrran eller om han kanske är en morgonpigg liten filur som vill väcka hela familjen klockan fem=)

Går in i v.28 på tisdag och börjar inse att det inte är allt för länge kvar nu. Är inte sådär megastor och tung än men det börjar kännas mer och mer att bebisen växer och blir större och att utrymmet där inne minskar för varje vecka som går. Livmodern har börjat nå såpass högt upp att det är jobbigt att slappna av när jag sitter upp. Måste spänna och räta på ryggen litegrann eller försöka luta mig lite bakåt annars blir det så vansinnigt obehagligt och trycker på ordentligt mot revbenen.
Jag hade lite foglossning i början av graviditeten som sen blev ganska bra några veckor för att nu återkomma igen. Nu är det tyvärr värre än någonsin. Igår gick jag och Wilma en promenad för att sedan gå förbi ica och köpa lördagsgodis och det fick jag verkligen sota för sen. Trodde allvarligt att jag skulle dö liggandes i soffan under kvällen. Jag kunde varken sitta, ligga eller stå så kändes det som knivar i bäckenet på mig. Jag bara grät. Som tur är så känns det lite bättre idag. Har varit på en liten promenad på förmiddagen som kändes helt okej. Jag har ganska ont just nu men inte alls som jag hade igår. Får nog försöka inse att jag inte kan gå så mycket längre, iallafall inga längre promenader. Cykla går bättre men det är ju inte samma sak som att ta en promenad.

Jag har inga planer alls i veckan förutom att jag jobbar onsdag och torsdag natt, så är någon sugen på att komma förbi eller hitta på nått så är jag öppen för förslag.
Tror jag ska krypa ner med lilldarling i sängen och se lite tv tills det är dax att sova. Hon får såklart sova med mammsen nu när pappsen är borta=)

Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar