lördag 30 juli 2011

Helg.

Ligger i sängen och kan inte sova trots att jag bara sov någon timme idag efter jobbarnatten. Längtar efter David, är mörkrädd och har värk. Längtar så otroligt mycket till natten mot tisdag då älskling äntligen kommer hem. Det känns som att han har varit borta hela sommaren.

Nu är det PDOL i stan men jag känner mig inte det minsta sugen på att åka dit ens under dagen. Det känns som att man inte missar så mycket. Hade ev. tänkt gå där en sväng med Wilma imorgon men vi får se hur vi gör med det. Kanske hittar på nått annat skoj istället.

Igår beställde jag ett stödbälte för fogarna. Ett likadant som jag fick låna av barnmorskan. Det hjälpte egentligen inte så mycket och var mest obehagligt när det tryckte mot magen men det känns som att jag måste ge det en andra chans. Har än så länge inte hittat något som hjälper mig mot smärtan förutom vila. Tyvärr är det någonting som jag inte har tid med allt för ofta. Speciellt nu när David är borta och man ska sköta barn, hem, handling, matlagning, gräsklippning och allt annat själv. Tur han inte blir borta för evigt.

Lillbusen i magen är sjövild ikväll. Han sparkar och bökar för fullt där inne. Nu kan man så tydligt känna de olika kroppsdelarna och känna hur han ligger där inne. Riktigt mysigt! Idag fick jag samma känsla i brösten som när jag ammade Wilma och mjölken rann till. Dom börjar nog förbereda sig på vad som komma skall. Det är verkligen nått jag ser fram emot, att amma en liten bebis igen. Så mysigt! Hoppas det kommer funka lika bra som det gjorde med Wilma. Jag ammade henne tills hon var 1 år och har aldrig behövt ge henne så mycket som en droppe ersättning. Håller tummarna att det kommer flyta på lika bra den här gången.

Nu ska jag försöka lägga igen ögonen och sova. Det är ju en dag imorgon också. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar