söndag 10 juli 2011

Underbara sommartid.

Dagarna rullar på och de allra flesta dagarna senaste tiden har bjudit på strålande solsken och riktig sommarhetta. Underbart! Jag bara njuter.
David är hemma och har varit hemma en vecka, Petra likaså. Hur kul som helst!

Nästan hela veckan har vi spenderat på vattnet. Vi blev nämligen båtägare i tisdags förra veckan. Det är nog det bästa köpet vi gjort på mycket länge. Det är så avkopplande och härligt att jag knappt skulle kunna tänka mig vara utan nu när man väl äger en själv. Vi har alltid lånat båtar av andra och det blir inte riktigt samma sak som att äga en själv. Sjukt roligt är det iaf! Älskar båtlivet=)

Vi har köpt oss en Gullringen cabin, 6,20m.
En alldeles lämplig förstabåt med rymlig ruff där man kan lägga barnen att vila middag.

Denna lilla tös fullkomligt älskar att åka båt och blir vild och galen av lycka varje gång vi åker iväg.

Wilma kör.

Älskade syster har följt med några svängar.

Fina Sanna.

Darling.

Jag sitter och myser i ruffen.

Slagen hjälte. Man blir trött av att vara ute på vattnet hela dagar.



Jag och syrran ligger och jäser med bebismagarna i solen.




Jag har jobbat två nätter i helgen och enbart sovit ca 3-4 timmar på 2 dygn så jag börjar känna mig sådär lagomt sliten. Vi har dessutom varit ut med båten hela förmiddagen idag och det gör ju inte att man blir speciellt mycket piggare. Blir nog en tidig kväll.
Ikväll har vi varit hos mamma och ätit surströmming. Supergott var det!

Imorgon ska vi till barnmorskan sen ska vi iväg och fixa pass. Det börjar närma sig utlandssemester. Ska bli så härligt. Vi måste även in och beställa nytt tyg till våran terassmarkis imorgon. Vi satte upp markisen igår och det blev såå bra. Kommer bli kanon med nytt tyg.

Graviditeten går framåt i en rasande fart. På tisdag går vi in i v.26. Helt sjukt vad tiden bara springer iväg den här gången. Jag växer så det knakar och har tyvärr börjat samla på mig en del vätska. Mina nya fina sandaler som jag köpte för några veckor sen kan jag inte ha längre så dom får jag spara till nästa sommar. Har börjat känna mig svullen om hela kroppen och värmen gör det ju inte bättre precis. Det är bara härda ut.
Nu ska jag börja avrunda.
Hejsvej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar