fredag 5 augusti 2011

Fredag.

Då var det helg igen. Veckorna går så vansinnigt fort.
Glukosbelastningen är gjord och gick bra som alla andra gånger. Det verkar som att jag klarar mig från graviditetsdiabetes den här graviditeten också så det känns ju skönt=)

Jag och David tog en runda på stan efter vi hade varit på sjukhuset. Skönt att för en gångs skull gå på stan bara vi två utan barn. Det blev några fynd som fick följa med hem. David köpte sig två par badshorts och en hel hög med tröjor. Jag hittade mig några klänningar och Wilma fick två linnen och en kjol.

Fynden till Wilma
 2 linnen och en kjol 29:- styck.


David var hos frissan igår och klippte sig. Hem kom han med ett solskyddskitt för håret till mig.
Schampo, balsam och ett solskyddspray. Allt med solskyddsfaktor 30.
Ett måste när vi ska utomlands så inte håret bränns sönder, det är nog torrt nu när jag är gravid.


                   En trött tös som varit och lekt och plockat blåbär med farmor och farfar hela förmiddagen.
Hon är så söt i sin "one piece" som David köpte till henne i Norge=)
Bilden gick av någon anledning inte att vända.


Igår efter Wilma hade somnat låg jag och David i soffan och mös med magen.
Lillebror var riktigt vild och bökade på för fullt där inne. Mys!
Vad vi längtar efter att få träffa dig lille krabat, men än på ett tag får du inte komma ut=)
Tänk att det ligger en liten bebis där inne som är ca 38cm lång och ca 1,5kg tung. Helt fantastiskt!


David är ute med traktorn och tar bort våra stora stubbar som legat vid infarten ett tag nu.
Ska bli så skönt att få bort dom.


Fick ett glädjande samtal från försäkringskassan för en stund sedan. Min årsinkomst som jag hade räknat ut var tydligen helt fel. Efter deras uträkningar var den tydligen betydligt högre än vad jag trodde så hon ville bara kolla med mig om jag godkände deras uträkning. Det kändes ju inte helt fel=) Blir skönt att få högre föräldrapenning den här gången än när jag var mammaledig med Wilma. Nog för att jag överlevde på den föräldrapenningen också, men några tusen extra varje månad tackar man ju inte nej till direkt=)

Nu ska vi skriva en handlingslista och åka och storhandla.
Hej svej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar