onsdag 24 augusti 2011

Onsdag.

Nu har vi kommit hem från värmen, hem till ett svalare Piteå. Det känns att hösten är på intågande.
Vi har haft det fantastiskt bra på våran utlandssemester. Inte ett moln så långt ögat har nått och temperaturer en bra bit över 30. Bruna har vi blivit men det känns som att all bränna bara rinner av en när man kommer hem och inte vistas i solen längre. Lite shopping blev det också men inte så mycket som jag hade velat. Platanias har inte så hemskt stort utbud så ska man shoppa mer ska man åka till Chania.
Hem kom vi iallafall men lite kläder till Wilma, Uggs till mig, tre väskor och lite annat smått och gått.

Lillebror i magen har skött sig bra under resan. Jag var lite nervös över att vistas i ett annat land och vara så långt gången i graviditeten. Risken finns ju alltid att nått tillstöter under en graviditet som för tidig födsel, blödningar, värkar eller vad det nu kan vara. Ingenting man vill drabbas av och allra minst så långt hemifrån, i ett land där sjukvården ser lite annorlunda ut än vad den gör här hemma. Det har då gått hur bra som helst. Det enda problemet jag hade var dom stenhårda sängarna i kombination med mina foglossningar. Som tur var så var jag så trött och slut av värmen och långa kvällspromenader på stan att jag sov som en stock nätterna igenom trots svår värk. Jag har även min underbara sambo att tacka för all massage han bidragit med.Jag tror och hoppas att det inte dröjer allt för länge tills vi bokar nästa resa.

Nu är hösten snart här och det börjar så smått bli dax att börja förbereda lite här hemma inför bebis ankomst. Kläder ska tvättas, spjälsängen ska monteras, blöjor ska inhandlas osv. Det ju två månader kvar så än känner jag ingen stress att få allting klart. I veckan går jag på havandeskapspenning så nu har jag all tid i världen att vara hemma och pyssla på, det ser jag fram emot.

Vi längtar så enormt efter våran lilla guldklimp och undrar så vem det är som gömmer sig där inne i magen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar