tisdag 30 augusti 2011

Ultraljud

Idag har vi varit på ultraljud igen. Eftersom att David fortfarande är i Kalix och jobbar så tog jag mamma med mig. Hon tyckte att det var så kul att få följa och se lilla barnbarnet i magen, dessutom fyller hon år idag. Grattis älskade mamma!!

Läkaren kollade så att moderkakan hade vuxit uppåt och det hade den. Allt såg så bra ut. Bebisen har precis som jag trodde lagt sig med huvudet neråt nu. Det känns som att magen har sjunkit en del sista tiden och jag har fått betydligt lättare för att andas och måste kissa mycket oftare så jag har förstått att han vänt på sig och att det är huvudet som trycker på där nere. Däremot är det inte skönt med hårda sparkar mot revbenen. Jag upplevde det inte lika jobbigt med sparkar mot revbenen när jag väntade Wilma eftersom att hon vände sig med huvudet neråt så sent.
Vi fick än en gång bekräftat att det är ett litet gossebarn vi väntar. Efter jättepaketet vi fick se idag så känns det som att det inte är någon tvekan om saken;)

Namn är klart och garderoben är fylld med fina kläder. Nu ska han bara bakas klart och här hemma är det lite saker kvar att göra sen är han så välkommen ut. Vårat andra lilla mirakel!

Tänkte lägga upp en av ultraljudsbilderna som vi fick idag men det verkar inte funka så jag kanske lägger upp den senare.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar