måndag 13 december 2010

En lugn natt på jobbet.

Jag har haft en lugn och skön natt på jobbet. Med gästerna vi har nu trodde jag att det skulle bli mer körigt men än så länge håller dom sig hyffsat lugna som tur är.

Jag känner hur illamåendet börjar smyga sig på nu på morgontimmarna. Bara två timmar kvar, hinka en massa vatten och en postafen på det så ska jag nog kunna somna gott när jag kommer hem.
Vi går in i v.11 idag vilket känns bra. Hoppas bebis växer och mår bra där inne.

Har suttit och läst min gamla blogg och kan inte fatta att jag verkligen mådde så illa som jag gjorde när jag väntade Wilma. Helt sjukt vad jag kräktes och mådde illa och höll på att svimma på jobbet flera gånger. Att det var SÅ illa har jag absolut inget minne av. Jag tackar de högre makterna att jag klarat mig från sånt elände den här gången. Jag hade nog aldrig orkat med det en gång till, speciellt nu när man har en liten Wilmis att ta hand om också. Jag tror att sommarvärmen i kombination med tidiga mornar var en stor bidragande orsak som förvärrade illamåendet. Nu är det vinter och kallt och jag jobbar natt och slipper stiga upp tidigt, vilket gör att jag mår bättre.

Just ja, det är lucia idag. Jag har inte ens hunnit baka några lussebullar än. Det finns ingen lust eller ork över till någonting sånt just nu känns det som.

Jag såg reprisen av "Kalla fakta" i natt som handlade om att narkolepsi har ökat så mkt bland barn sedan svininfluensapandemin var. Det finns misstankar om att influensavaccinet är en bidragande orsak. Jag är så glad att jag läste på ordentligt om vaccinet och att jag och David tog ett gemensamt beslut om att varken vaccinera oss själva eller Wilma. Jag fick en förfrågan på inskrivningen hos barnmorskan för någon vecka sedan om jag hade tagit vaccinet och hon berättade att alla gravida kvinnor som inte vaccinerats rekommenderas att ta vaccinet eftersom att man tillhör riskgruppen som gravid. Efter att ha läst på en del kan jag inte fatta att dom ens vaccinerar gravida överhuvudtaget med tanke på vad vaccinet innehåller. Mitt svar till henne blev ett bestämt NEJ! Jag kan inte förstå varför inte fler har tagit reda på mer fakta innan dom gått och vaccinerat sig själva och framförallt sina barn. Man vet aldrig vad detta vaccin kan ge för biverkningar i framtiden. Skrämmande!

Nu ska jag gå och göra lite morgonarbete och skriva lite i repportpärmen!!

Hoppas ni får en trevlig lucia!

2 kommentarer:

  1. Jag är också glad att jag valde att stå över vaccineringen :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Ville bara säga GRATTIS! återigen! Vad kul att höra och ta det lugnt! Man behöver inte fixa o dona hela tiden:) Hoppas vi hinner ses i jul! Kramar fr Marie

    SvaraRadera