måndag 9 maj 2011

Helgen.

Vilken härlig helg det har varit med mestadels fint väder. Idag känns det dock som sommar på riktigt! Vi åkte till Skellefteå igår och hämtade ett fönster och där var det +18 grader kl.19 på kvällen, det är nog den värmen som har kommit hit idag. Underbart!

I fredags grillade vi och hade en mysig kväll tillsammans med fina vänner. Mycket surr blev det och trevligt hade vi det! Helt plötsligt när vi skulle äta började Wilma skaka av frossa och fick från den ena minuten till den andra över 39 graders feber. Jag hade hört under dagen att hon började bli trång i luftvägarna igen så jag väntade bara på att hon skulle bli sjuk.
Lördag var hon ändå ganska pigg så vi var ute hela dagen och pysslade på med huset och gården. David målade runt fönstrena och satte dit nya fönsterbläck och jag krattade klart nästan hela gården. Egentligen ska jag ju inte anstränga mig så mycket men jag tog det lugnt och det gick då bra. 

I fredags var vi på barnens hus och såg att dom hade kampanj på studsmattor så vi slog till och köpte en till Wilma.



Min duktiga karl gör huset så fint.

Söndag åkte vi till grans och klappade på alla djuren. Wilma tyckte att det var riktigt roligt. Efter det åkte vi hem och fortsatte måla på huset, men vädret svek oss så vi fick avbryta när molnen och kylan kom.

Tittar på fåren.


Dom små lammen var så söta och roliga att klappa.


Lovis matade grisen med hårdbröd.

Mitt hjärta slår för er

Nu ska jag och Wilma dra på oss lite kläder och gå ut i finvädret.
Ha en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar