torsdag 12 maj 2011

Vädret har varit ganska bra idag trots iskalla vindar. Jag har suttit ute på altanen medan Wilma och grannens flickor har varit här ute och lekt hela förmiddagen. Tror minsann jag har fått lite färg både här och där. Ser hemskt ut att sola i linne, det blir så fula ränder av det. Måste införskaffa en ny bikini som jag får in mina preggomeloner i=) Kanske blir att kika på en i Göteborg där dom har lite större utbud.

På tal om Göteborg. Fredag imorgon och på söndag åker vi. Shit vad tiden går fort! Jag både längtar och gruvar. Ska blir otroligt roligt att träffa Petra och Jocke och umgås med dom några dagar, men lite pirr i magen är det att vara ifrån Wilma. Jag har ju knappt varit ifrån henne sedan hon föddes så det känns lite konstigt. Fast jag vet ju att hon har det bra här hemma med sin pappa så det ska nog gå bra.
Jag ska jobba natt hela helgen, går av söndagmorgon och kl.11 går flyget. Hinner iaf hem och duscha och packa det sista men lite stressigt känns det. Trött lär jag ju vara men jag får väl sova på flyget.

David är ute och river och förbereder för fönsterbyte i helgen. Kommer bli riktigt bra med nytt fönster utmed den nya altandörren. Ser förskräckligt ut just nu.

Tre glasstjejer.

Jag är så vansinnigt trött och har varit det hela veckan. Vet inte hur mitt blodvärde är, om det är det som spökar. När jag var gravid med Wilma behövde jag ju aldrig äta några järntabletter och på inskrivningen hade jag jättebra värden men man vet ju aldrig. Ingen graviditet är ju den andra lik så bara för att det var på ett sätt förra gången behöver det ju inte vara likadant den här gången. Än så länge känns den här graviditeten som raka motsatsen motför när jag väntade Wilma. Har inte varit lika illamående och kräkts lika mycket som när jag väntade henne. Har fortfarande inte gått upp något i vikt men det började jag göra ganska snabbt när jag väntade Wilma. Jag har heller inget minne av att jag var så trött när jag väntade henne som jag var för några veckor sedan. Som tur är har det gått över. Där ett tag orkade jag knappt hålla mig vaken längre än till kl. 21. Iofs ser ju mitt liv lite annars ut den här gången också, man har inte samma möjlighet att vila som när man väntade första barnet.

Nu ska jag gå ut och hämta tvätten som hänger ute på tork sen tänkte jag slöa till det och inta ryggläge i soffan. Kolla lite tv och ligga och kanske känna lite bebissprattel är inte helt fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar