måndag 23 maj 2011

Kanske dax för en liten uppdatering.

Har haft ganska fullt upp senaste tiden så bloggen har inte riktigt hunnits med.

I torsdags kom jag och mamma hem från Göteborg. Vi hade det så otroligt roligt där nere. Blev en del shopping, biobesök, ett besök på naturhistoriska museet och massor med god mat och skratt. Saknar syrran massor redan men som tur är så kommer hon och Jocke hem om några veckor.

Helgen har gått otroligt fort. Vi har mest bara tagit det lugnt och myst tillsammans jag och mina hjärtan och hälsat på lite nära och kära. Det grönskar massor ute nu och gräset har klippts för första gången. Det luktar så ljuvligt gott!
Igår passade vi på att måla när det var så fint väder. Nu är nästan hela huset förutom garaget vitt. Har bara hunnit måla ett varv på framsidan och ena gaveln så det ska vi förhoppningsvis fortsätta med till helgen om det är väder. Det är jobbigt och tar tid att måla, speciellt när man målar från rött till vitt. Måste måla tre varv överallt så vi har hunnit bli less både en och två gånger men det är bara fortsätta. Jag tycker det är ganska roligt att måla men när det blir såhär mycket så vill man bara kräkas åt det. Otroligt fint blir det iallafall så det gör ju att det blir lite roligare.

Det är så mycket man vill hinna göra med huset och på gården i sommar men man kan ju faktiskt inte dräpa sig. Jag har visat David nå fina lådor som jag skulle vilja att han bygger till mig så jag kan plantera lite sallad och sånt men om det hinns med i år får vi se. Målningen och annat fix med huset är prio ett just nu.
Nog om det.

I övrigt mår vi bara bra. Magen har börjat växa en del och bebisens rörelser blir tydligare för varje vecka som går. Nu kan man även känna småkickarna utanpå magen, otroligt mysigt. Har börjat få problem med foglossningar men så länge jag inte anstränger kroppen och rör mig alldeles för mycket så är smärtan ganska hanterbar. Igår efter en heldag med penseln i handen trodde jag däremot att min sista tid var kommen. Fy satan i gatan vad ont jag hade i bäckenet. Kunde knappt röra mig under kvällen och gick som en anka för att överhuvudtaget kunna gå, men som tur var gick det över och känns betydligt bättre idag.
I morgon går vi in i v.19 i graviditeten. Känns nästan sjukt att skriva det. Redan v.19, vad hade där?? Var tar veckorna vägen egentligen? En vecka kvar till det efterlängtade, supersena rutinultraljudet och till vi är halvvägs. Det börjar så smått sjunka in i mig att vi nog faktiskt lyckas den här gången, att det verkligen är våran tur nu. Lycka!

Mari och Lova har varit förbi en sväng. Wilma blev så trött att hon slocknade direkt dom hade åkt så hon sover än. Vädret blev inge vidare så jag tänkte lägga mig i soffan en stund och vila medan jag kan. David är i Kalix och jobbar måndag-torsdag i tre veckor nu. Det var länge sen han var iväg så det känns lite tomt och trist, men det ska nog gå bra. Pratade med honom för ett tag sedan och han mår inte alls nå bra. Känner sig febrig och orkeslös så blir han inte bättre hämtar jag nog hem han redan ikväll. Går inte med på att han ska vara där och jobba och slita om han inte är frisk.

Orkar tyvärr inte lägga upp nå bilder, tar det en annan dag!
Nu kom syrran på besök. Tjoflöjt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar