måndag 30 maj 2011

Fullt upp.

Jag har knappt tid med bloggen längre men tänkte försöka hinna skriva ett litet inlägg.

Jag har jobbat inatt och när jag hämtade Wilma på dagis idag var hon hängig och hostig. Tog tempen på henne när vi kom hem och den låg på 38 grader. Skulle egentligen ha jobbat inatt också men har tagit ut vård av barn. Trist men tyvärr inte så mycket man kan göra något åt.

Ikväll har jag och David målat ett varv till på framsidan och gaveln. Har ju varit så dåligt väder nu ett tag så vi har inte kunnat måla så då passade vi på ikväll då det var lite bättre väder. Det kändes inte riktigt lämpligt att ha en hängig Wilma ute i målarfärgen med oss så farmor Viola kom hit och bakade jättegoda kakor med henne och Lovis. Guld värt att få måla i lugn och ro!

Imorgon går vi in i v.20 och på onsdag är det dax för ultraljudet. Längtar som en tok samtidigt som det känns lite nervöst. Vi kommer mest troligt ta reda på könet på lillskrutten om det är möjligt att se. Jag är helsäker på att det är en liten kille där inne och David tror det är en tjej. Det spelar ju såklart ingen roll, huvudsaken det är en frisk liten krabat. Kom på idag att jag knappt tagit några magbilder under hela graviditeten så jag tänkte försöka bjuda på en imorgon om jag hinner.

Jag tänkte att morgondagen ska få bli en riktig städdag om det är mulet. Ska dammsuga, dammtorka, skura, tvätta och städa badrummet. Borde även rensa lite garderober och annat men jag får väl se vad som hinns med beroende på hur hängig och mammasjuk lillhjärtat är. Jag måste även ringa frissan och boka tid. Jag ser rent förskräcklig ut i håret och har gjort det länge men har inte haft varken lust eller ork att ta tag i det. Men nu är det färdigt, nu ska skallen fixas till inför sommaren.=)

Nä, om man skulle slappa i soffan en stund med darling innan det är dax att krypa under täcket.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar