onsdag 1 juni 2011

Flaggan i topp, det blir en med snopp.

Idag är det dagen med stort D som vi längtat till länge.
Nervösa och förväntansfulla möttes jag och David på sjukhuset kl.9 i morse för att göra ultraljudet. Barnmorskan som gjorde ultraljudet var verkligen duktig. Hon förklarade allt hon såg och gick igenom bebisen väldigt noga från topp till tå. Hon kollade igenom allt och kunde inte se något avvikande alls så det verkar vara en frisk och alldeles perfekt liten bebis där inne. Jag kan inte minnas att dom kollade Wilma så noga när vi var på ultraljudet när vi väntade henne, men det kanske beror litegrann på vem som gör det.

Vi är iallafall mycket nöjda med undersökningen och känner stor lättnad att allt verkar vara som det ska med vårat lilla mirakel. Dessutom ville vi ta reda på könet så barnmorskan zoomade in området mellan benen och då såg jag direkt att det var som jag trodde, en lillebror=) Nu är det ju såklart aldrig 100% säkert att ta reda på könet genom ultraljud men med tanke på hur tydligt man såg både snopp och pung så känns det inte som att det är någon tvekan om saken. (Man ska ju dock komma ihåg att det kan vara så att man ser fel, fastän det är liten risk.)
Jag känner sån obeskrivlig lycka och lättnad inom mig att det är svårt att förklara. Jag grät av lycka hela vägen från sjukhuset till mamma när jag skulle åka och hämta Wilma. Det här känns bara så otroligt stort. Efter missfallen trodde jag aldrig att jag skulle få vara med om det här underbara igen så jag är så oändligt tacksam över att jag verkligen får göra den här resan igen men min älskade David.
Jag njuter varje liten sekund av att vara gravid.

Vi fick några bilder med oss hem, en i 2D och resten 3D.

Lilleplutt.
Han har samma utputande överläpp som Wilma hade på ultraljudsbilden=)
Det man ser framför munnen är handen.





Två bilder tagna i 3D.
En mager liten bebis. Det ser ut som att det är hål i bakhuvudet men så är såklart inte fallet.



Jag blev inte flyttad en endaste dag utan har fortfarande samma BF-datum den 24 oktober. Däremot ska jag dit igen i v.32 eftersom att jag har lågt sittande moderkaka. Den verkade däremot inte ligga för själva utgången utan verkar ha flyttat upp sig ganska mycket redan, men hon ville ändå att jag ska komma dit och dubbelkolla så allt ser okej ut senare. 

Magen idag. v.20 (v.19+1)




Kärlek ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar