måndag 20 juni 2011

Gräsänka igen.

Man tycker att jag borde börja vänja mig att vara ensam vid det här laget men det gör jag aldrig. Håller redan på att längta ihjäl mig efter hjärtat mitt så det känns lite deppigt just nu att veta att han kommer vara borta i 14 dagar till. Men det måste ju gå, vare sig jag vill eller inte. Just nu känns det lite tungt men om några dagar känns det nog bättre. Sen när pengarna rullar in känns det nog ännu bättre, men just nu känns det som att jag hellre lever på vatten och bröd än att vara ensam hemma. Tur jag har lillgumman som förgyller mina dagar iallafall

Jag har ledigvecka i veckan så om någon skulle vilja hitta på nått någon dag får ni gärna hojta.
Jag jobbar bara på lördag och då ska Vickan sova här med Wilma. Nästa vecka ska jag jobba några dagturer på Villa utkiken sen börjar jag jobba natt där och jobbar där resten av juli. Passade alldeles utmärkt att jag har tagit på mig dagturer istället för natt just nästa vecka när David är borta, då får Wilma vara på dagis medan jag jobbar. Sen har lillgumman sommarlov!=) Då ska hon få vara hemma i 5 veckor med pappsen medan jag jobbar. Jag har ett ganska lyxit sommarschema så vi kommer vara lediga rätt mycket tillsammans. Jag ska jobba 60% i juli så jag jobbar bara ca 2 nätter/vecka och 1 helg under hela månaden. Då kommer dessutom Petra och Jocke hem från Göteborg så då blir det att hitta på mycket roliga saker. Hoppas på en bra sommar med mycket solsken!

I morgon är det dax att åka till barnmorskan igen. Ska ta blodtrycket och lämna urinprov. Hoppas verkligen att blodtrycket inte har stigit. Det känns tyvärr som att jag redan har börjat samla på mig vätska. Fötterna har börjat svälla och vissa dagar känner jag mig riktigt uppblåst och svullen. Hoppas verkligen att jag slipper bli lika gigantisk och svullen som när jag väntade Wilma. Men det är ju tyvärr sånt som man inte riktigt kan styra över själv.


I helgen tog Wilma ett premiärdopp på pottan.
Bilden är tagen med mobilen. Hade tänkt lägga in några fler bilder men det verkade funka dåligt idag så det får bli en annan gång. Det är verkligen härligt att ha gångavstånd ner till badstranden.

Nu ska vi mysa ner oss i soffan och sätta på en film!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar