tisdag 21 juni 2011

Ösregn.

Regnet det bara öser ner. Riktigt mysväder! Kan vara härligt med regn någon dag men nu får det gärna bli strålande sol och stekhett ute igen.

Jag och Wilma har varit hos barnmorskan idag. Fick ta blodprov, blodtrycket och urinprov. Blodtrycket låg på 140/75 så det var ju bra. Hade vita blodkroppar i urin så vi får väl se om det blir en antibiotikakur snart. Hade ju 2 eller 3 urinvägsinfektioner när jag väntade Wilma så jag väntar bara på att jag ska få det nu.
Fick även låna hem ett bälte som jag ska ha runt höften för att hålla ihop mitt bäcken för att minska foglossningsbesvären som jag har. Lånade hem det när jag var gravid med Wilma men tyckte inte att det hjälpte så bra, men ska testa det igen och se.

Vi går in i v.23 i graviditeten idag så veckorna rullar på i vanlig ordning. Wilma är så otroligt mysig och kärleksfull med magen. Hon pussar och kramar den och pratar med lillebror där inne. Ibland låtsas hon att hon lyfter upp han ur magen och sitter och låtsashåller i han=) Sötunge! Hon är riktigt bebiskär våran lilla flicka. De senaste dagarna har hon blivit som galen i dockor. Hon klär av och klär på och byter blöja på dom. Jag var ju själv helt galen i bebisar och dockor när jag var liten och det är så kul att se att hon också är det. Hon kommer nog bli en väldigt kärleksfull, beskyddande och hjälpsam storasyster.

Regn, regn, regn.


Bjuder på magbilder som är tagna idag. Lite suddiga blev dom tyvärr.
Linslusen Wilma ville också vara med på ett hörn.=)
Nog börjar det synas att magen växer nu.
v.23
Puss på dig lillebror.


Wilma ville ta kort på hennes mage också så hon ställde sig framför mig, drog upp tröjan och putade med lillmagen men tyvärr var hon lite för kort för att komma med på bild.





Wilma står och gympar framför Moraträsk på tvn. Vi ska strax åka till mamma och äta middag där. Hon skulle visst bjuda på fisk i ugn. Blir gott! Jag har blivit som galen i fisk och skulle kunna äta det varje dag.

Längtar efter pappa David men snart har ännu en dag gått och vi får hoppas att resterande dagar som han är borta går lika fort sen får sommaren gärna gå sakta. Ska bli så skönt när du kommer hem darling!
Vi har så mycket roligt framför oss nu. Först sommar med förhoppningsvis mycket sol och bad. Sen en härlig utlandssemester som kommer bli helt underbar. Efter det får vi träffa lillpluttis för första gången. Senare händer det förhoppningsvis en massa andra roliga saker också men det hålls lite hemligt än=)

Dax att kila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar