onsdag 8 juni 2011

Barnmorskan.

Jag har varit hos barnmorskan och tänkte skriva ett litet inlägg om hur det gick, mest för min egen skull.

Blodvärdet låg på 126. Det är egentligen ganska bra men eftersom att jag låg på 150 sist så har det sjunkit ganska mycket för mig. Eftersom att min kropp är van att ha så högt värde tyckte barnmorskan att jag ska börja äta 1 järntablett varannan dag så att jag inte ska bli trött osv. Även för att magen ska få vänja sig vid tabletterna eftersom att jag nog kommer måsta börja äta dom senare i vilket fall som helst. Så nu har jag köpt Niferex som jag tänkte börja med i morgon.
Blodtrycket låg på 135/75, vilket är bra men det har stigit sedan sist då det låg på 125/70. Eftersom att jag fick jättehögt blodtryck i slutet av graviditeten när jag väntade Wilma så finns det risk att jag får det den här gången också så jag ska få gå på extrakontroller varannan/var tredje vecka resten av graviditeten. Fick även order om att inte anstränga mig eller stressa så mycket för att hålla blodtrycket så lågt som möjligt i den mån det går.
Vikten ligger på +2kg.
Lilleplutts hjärta slog 152 slag/min och gjorde volter när barnmorskan satte dopplern mot magen. Det var väldigt lugnt i magen igår men det har han tagit igen idag minsann. När jag låg ute i solstolen på förmiddagen såg man riktigt hur hela magen kuppade för att det var så full rulle där inne.♥♥

Nu ska jag och min trötta tös gå och krypa ner i sängen. Man måste ju få bli lite bortskämd när pappa är borta. Då får man vara uppe lite längre på kvällarna och sova i mammas säng=)

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar