onsdag 1 juni 2011

Efter regn kommer solsken..

Efter regnovädret som vi hade igår och halva dagen idag så har det varit en helt underbar eftermiddag. Hur härligt som helst! Håller tummarna att morgondagen bjuder på lika mycket solsken.

Våra underbara häggar som vi har på baksidan blommar så fint och luktar ljuvligt gott. Har tagit in en bukett med blommor från träden så nu luktar det gott även inomhus. Tur vi inte hann kapa ner dom i våras. Vi var så säkra på att det var två rönnar vi hade på baksidan och hade tänkt ta ner dom men som tur var så står dom kvar och det kommer dom få göra i fortsättningen också.


David kom hem med en ny grill idag. Vi har länge pratat om att köpa ny grill men inte riktigt vetat vad vi vill ha. En gasolgrill är ju snabb och smidig men jag tycker inte att det blir ens i närheten lika gott som om man jämför med en kol/brikettgrill. Det blev iallafall en stor limegrön klotgrill, en Weber one-touch 57.


Det har provgrillats kyckling idag och vi är mycket nöjda!=)


Wilma njuter av solen.


Min händiga karl är ute och sätter upp foder och nya fönsterbläck runt fönstrena. Hoppas på finväder imorgon så vi kan måla sista varvet på framsidan, gaveln och runt fönstrena. Vi börjar äntligen se ett slut på målningen. Megaskönt!

Nu ska jag fortsätta plocka och diska undan litegrann sen ska jag lägga mig i soffan och vila mitt onda bäcken. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar