måndag 6 juni 2011

Gräsänka.

Jag har skjutsat David till jobbet i eftermiddag. Där mötte han upp några arbetskamrater för att åka vidare till Kiruna och jobba. Fy vad tomt och trist det blev här hemma, speciellt när man vet att han inte kommer hem förrän om ungefär 2 veckor. Det ska nog gå bra trots allt, vi har klarat oss förr när han varit borta och jobbat och lär göra det den här gången också. Jag och Wilma har varit på en härlig kvällspromenad och nu ligger hon och sover gott efter en heldag utomhus.

Jag är ledig fram till på torsdag och enligt yr.no ska vädret bli kanon hela veckan så jag tror att jag och Wilma ska ge oss iväg på solstolsjakt imorgon så jag har någonting att sitta och steka mitt bleka fläsk i.


Wilma njuter av solens varma strålar.
Hon satt såhär länge idag och tittade på när jag klippte gräset=)

Hon har fått fina stolar med bord och parasoll av Bosse och Bettan men tyvärr verkar stolarna vara lite farliga och fälla ihop sig väldigt lätt vilket kan leda till att små händer och fötter hamnar i kläm. Vi måste se om det går att åtgärda på något sätt annars blir det nog att köpa små stolar i plast som inte är ihopfällbara.


Blåsa såpbubblor är riktigt skoj.
Det skulle behöva inhandlas några liter såpbubblor till det här hemmet med tanke på hur mycket som spills ut varje dag.

Nu ska jag gå och tvätta av mina fötter som är väldigt smutsiga efter att ha sprungit barfota idag. Jag och Wilma springer mest barfota hela dagarna när vi är hemma. Det är nyttigt för barn att vara ute utan skor, det gör att dom tränar upp fötterna och motoriken på ett bra sätt.

Nu ska jag gå och krypa ner i sängen och se lite tv tills jag somnar. Blir en tidig kväll så jag orkar upp i tid imorgon. Ska göra lite ärenden under morgonen sen blir det nog hem och njuta av det förhoppningsvis fina vädret.

Ta hand om er och var rädda om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar