onsdag 9 mars 2011

Altandörr.

Shit vad veckorna går fort! Redan onsdag idag och helgen närmar sig igen.
Jag känner mig rastlös och vet inte alls vad jag och Wilma ska hitta på idag. Furulundgården har stängt så dit kunde vi inte gå. De flesta jobbar eller är sjuka. Om någon vill ha besök kan ni ju slå en pling=)

Igår tog jag en promenad till syrran och pappa i Hortlax. Halvvägs dit ångrade jag mig bittert att jag valde att gå såpass långt med barnvagn på de otroligt slaskiga vägarna men jag gav inte upp och fortsatte att trampa på. Det var tungt kan jag lova! Hemvägen var dessutom ännu tyngre eftersom att det hade hunnit tina ännu mer på vägarna när vi skulle hem. Svetten rann. Skönt var det iallafall när man var hemma igen. Alina kom förbi med supergoda semlor som jag tryckte i mig som belöning.=)

Idag ska vi nog förbi syrran och gratta henne, hon fyllde år i måndags. Sen ska vi vidare och hämta våran nya altandörr som vi har köpt. Blir en helglasad altandörr i köket ut mot baksidan. Kommer bli snyggt och framförallt ljust=) Altandörren vi har nu är jätteful och öppnas inåt, totalt värdelöst om man vill ha gardiner.




Wilma har slocknat i soffan. Jag tror inte hon är riktigt frisk, hon har sovit så mycket de senaste dagarna och varit ovanligt gnällig. Någon feber har hon inte men ligger ändå på lite högre temp än vad hon brukar.

Jag är inne i en avocadoperiod just nu. Jag har mina perioder när jag inte kan leva utan avocado, tomat och örtsalt på hårdbrömackor. Till min besvikelse var avocadon jag köpte igår alldeles för övermogen och brun invändigt. Äckligt! Det är alltid en chansning att köpa avocado och alldeles för ofta är dom äckelbruna invändigt=/

Jag tror vi ska bege oss ut en sväng när lillfisen har vaknat. En promenad skulle inte vara helt fel så man vaknar till liv även idag. 

Ha en underbar onsdag!


Har forfarande inte kommit på hur man gör för att lösenordsskydda. Om du vet hur man gör får du gärna hojta=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar