fredag 11 mars 2011

Sjukt barn igen.

Wilma hinner bara vara frisk ungefär en till två veckor i sträck sen blir hon sjuk igen. Nu har hon feber och är hostig och rosslig igen. Hon har ju varit lite hängig hela veckan men nu verkar det ha brytit ut ordentligt.
Det har varit en hemsk vinter i vinter, tycker alla är sjuka jämt.
Lite opassande att hon är sjuk just idag. Hon ska egentligen på dagis eftersom att jag ska ut och jobba inatt och verkligen behöver få sova några timmar för att orka. Nu får hon vara hemma med mig istället och jag får skippa att sova, men det får gå iallafall.

Snön vräker ner så en morgonpromenad kändes inte speciellt lockande.
I kväll ska jag och några andra hungriga tjejer och äta på Nodo. Jag har aldrig ätit där så det blir spännande!

Ska gå och morgonmysa med min lilla sessa i soffan en stund sen tror jag vi åker en sväng till moster Vickan och hälsar på.



Jag ska ju egentligen lösenordsskydda bloggen idag men eftersom att jag fortfarande inte har kommit på hur man gör och inte får hjälp av någon annan kunnig så lägger jag det på hyllan några dagar. Sparar alla mejl jag har fått så när det blir aktuellt att lösenordsskydda så skickar jag lösen till er som mejlat. Vad kul att så många vill läsa bloggen förresten=)


Njut av fredagen och helgen som innebär ledighet för många. Själv ska jag jobba men det går bra det också.
Hej svej!

2 kommentarer:

  1. försökte googla fram bilder på svinkoppor men usch så vissa bilder såg ut! =) Jag vet på ett ungefär hur svinkoppor ser ut men isf har Norah en lindrig variant.Det ser ut som en liten pormask som är rött runtom.Stort som en krona ungefär.Men det vätskar inte vad jag då vet.Smittar svinkoppor!?

    Ha en bra dag och tack för tipset!

    SvaraRadera
  2. Jag kom precis på att jag hade svinkoppor (jag tror att det var det) för några år sedan!Shit vad det var skämmigt =) Kommer inte ihåg om det var just det men jag hade det i ansiktet och det var verkligt fula märken.Norahs prick har i stort sett försvunnit idag utan att vare sig vätska eller bli en skorpa.Så svinkoppor var det nog inte.Men fortfarande undrar man vad det var för nåt.spindelbett gör mig vettskrämd,fobi som jag har =)

    SvaraRadera