onsdag 9 mars 2011

Utomhusfix.

Våren är på intågande och det börjar klia i mina fingrar. Längtar så otroligt mycket till vi ska börja fixa till huset utvändigt och göra fint på gården.

De stora stubbarna som vi har på framsidan ska bort. Det blir nog att plantera några snygga, mindre hängträd på framsidan där rönnarna har stått. Älskar hängträd, tycker dom är så fina. Skulle även vilja ha två svartvinbärsbuskar på baksidan (tror vi har en med röda vinbär om det är någon som vill ha?). Ska nog även plantera smulgubbar (blandning mellan jordgubbar och smultron) som jag ska få av mamma. Sen ska gården rensas på diverse buskar och träd som vi inte ska ha kvar. Jag vill inte ha så "lummigt" utan gillar mer när det är öppet och luftigt.


Utomhusbelysningen ska bytas ut till sånna här i svart som lyser både uppåt och neråt.





Vi ska nog även bygga ut altanen i framtiden, då skulle jag vilja köpa en megastor motordriven terassmarkis. Dom är så snygga. Man vill ju köpa någon bra färg också som inte bleks så fort i solen, men tror svart eller mörkgrå skulle bli snyggast till vitt hus. Jag skulle även vilja ha nya utemöbler i trä. Våra vi har nu är i svart plast. Inte superfula men betydligt snyggare med trä. Det blir det då inte att köpa i år iaf. Vi har ju omålat ett helt hus + förrådsboda också. Sen ska ytterdörr och garageport också bytas så vi kommer ha det vi gör och saker att lägga pengar på iallafall. Det känns skönt att vi lagt utbyggnadsplanerna på garaget och tvättstugan på hyllan ett tag. Vi har nog med projekt i sommar dessutom vet vi ju inte ens hur vi vill ha det än. Då är det lika bra att vänta och riktigt känna efter hur man vill ha det så man inte gör nått som man sen kommer ångra.

Vi ska även göra en grillplats här ute. David ska få bygga en. Han gjorde en jättefin timrad eldstad till förra huset men den här gången skulle jag vilja ha nån annan modell istället för timrad. Vi får väl se vad det blir. Tur man har en händig karl som fixar det mesta.
Sen skulle jag vilja ha en gullig liten lekstuga till Wilma men det får bli ett framtida projekt. Det är mycket man vill och allt kan man ju inte få, inte på en gång iallafall fastän man helst hade velat det=)

Nä ni, det blir härligt med med vår och sommar. SOM jag kommer njuta av att vara husägare igen!=)

1 kommentar: