måndag 14 mars 2011

Trotsiga barn.

Wilma sitter på sitt rum och surar. Att sätta henne på rummet är det enda som hjälper för att få henne att förstå att hon gjort något fel. Den här gången nöp hon mig över ansiktet för att hon inte fick som hon ville. Ett trotsigt barn med stark vilja är vad vi har. Tur man vet att det är ett friskhetstecken och att det bara betyder att hon utvecklas som hon ska. Gränserna ska prövas, så är det bara.

Ny vecka med nya förhoppningar och möjligheter. David är och tatuerar armen igen. Han ska bygga ut tatueringen han gjorde för någon vecka sedan. Jag hoppas det blir fint och att han inte gör nått han kommer ångra sen.

Mamma jobbar till halv två så efter det ska nog hon, jag, David och Wilma ta en liten fikadejt på stan och kika efter doppresent till lilla Liam som ska döpas på lördag.

Jag är så otroligt sugen på att åka ner till Göteborg snart. Jag och Sanna har pratat om att ev. flyga ner dit över en helg bara hon och jag och hälsa på Petra och Jocke. Skulle vara riktigt kul att ha en riktig tjejhelg. Shoppa, äta god mat, skvallra och bara mysa tillsammans utan karlar och barn. Det skulle verkligen vara nyttigt för mig att komma iväg litegrann. Har inte varit ifrån Wilma mer än över en natt. Jag måste kolla upp hur jag jobbar och hur det passar in med Petras schema så får vi väl se sen vad som händer och sker. Är även sugen på att bila ner dit i sommar på en liten semester. Skulle vilja åka till Kolmårdens djurpark men det får vi väl se hur det blir med det. Man kan inte göra allt och eftersom att vi ska till Kreta i augusti och har en massa andra utgifter när det gäller huset så gäller det att prioritera.

Nu ska jag försöka få på mig nått annat än mjuksikläder, kamma spretet på skallen sen åka iväg till AF och FK med ett papper som ska skrivas under och lämnas in sen vidare och hämta upp mamsen för en runda på stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar