tisdag 1 mars 2011

Tisdag.

Ännu en härlig dag har vi haft med fint väder.
Vi har varit ute nästan hela dagen. Underbart! David tog ledigt eftersom att han skulle på vårdcentralen idag. Lite bökigt att köra till och från Luleå så då var det lika bra han var hemma hela dagen. Skönt att ha honom hemma såhär mitt i veckan=)
Vi har promenerat, kört skoter, hälsat på folk och varit och veckohandlat. En riktigt lyckad dag!

Vi var med om något väldigt obehagligt idag, de värsta sekunderna i mitt liv skulle jag vilja säga.
Vi körde veteranskotrarna till Lorentz och Viola och påväg hem därifrån så körde jag fast så David var tvungen hjälpa mig. Han lämnade Wilma på hans skoter som fortfarande var igång och gick för att hjälpa mig. Efter en stund ser vi hur skotern Wilma sitter på kör iväg av sig själv in i skogen bland träden. PANIK!!! David sprang så fort som hans ben orkade och fick tillslut stopp på ekipaget som körde in i ett träd och en väldigt chockad Wilma ramlade av. Det var nog det värsta jag varit med om. Som tur var körde inte skotern så fort men Wilma hade lika gärna kunnat ramla av och hamna under eller blivit fastklämd i ett träd. Nu efteråt så var det ju inte så farligt, allt gick ju bra men just i det ögonblicket tror jag fasen att hjärtat stannade för en stund. Lämnar aldrig någonsin Wilma ensam på en skoter igen!

Det är alldeles tyst i hela huset, Wilma har somnat och David är i garaget. Tror jag ska krypa ner i soffan, äta lite apelsiner och njuta av lugnet en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar