tisdag 15 mars 2011

Vårdcentralen

Känner mig som ett vandrande lik idag. Är förlamande trött, frusen, och matlusten är i botten. Jag hade helst bara velat sova bort hela dagen. Ikväll får det bli en riktigt tidig kväll så jag kanske känner mig piggare imorgon. Dessutom längtar jag så mkt efter min älskade lillasyster. Hon och jag har i princip suttit ihop sedan hon föddes och nu är hon så långt borta.=(


Wilma är ute i garaget och hjälper pappa att skruva i skotern. Hon riktigt lyser i ögonen av lycka när hon får följa med pappa ut i garaget och skruva=)

Bild tagen med Davids mobil.

Jag har varit på vårdcentralen med Wilma idag. Hon har varit sjuk till och från så länge så jag ville att dom skulle lyssna på lungorna och ta en sänka på henne bara så man får bekräftat att det är vanlig förkylning hon har så det inte rör sig om något annat elände. Sänkan var bra men lungorna var igentäppta med slem som dom alltid blir när hon är förkyld. Ska fortsätta ge henne bricanyl och om inte det skulle hjälpa tillräckligt skulle jag bara ringa in och få en inhalator utskriven som oftast hjälper ännu bättre.

Nu kom lilldarling in så jag ska gå och ta mig lite citronvatten, ringa syrran sen gå och lägga mig i soffan och mysa med lillgumman innan det är dax att gå och sova.

Tjing!

1 kommentar:

  1. Jobbigt när dom små är så tjock i bröstet.. Anton har förkylningsastma så han fick en jättesöt liten inhalator som ser ut som en anka :) och den är verkligen guld värd! Hoppas lillan får en ifall hon inte blir bättre.

    Gud vad nyfiken jag blir när du har nåt spännande på gång!! :D

    SvaraRadera