måndag 24 januari 2011

I planernas värld....

Jag gillar att rita och skissa har jag märkt. Satt och hjälpte David att skissa upp en ritning på huset igårkväll innan jag åkte till jobbet och upptäckte att det var riktigt roligt. Sitter på jobbet och har lite att göra så i brist på annat har jag ritat upp på ett ungefär hur vi ska bygga om huset. Paint är inte det bästa programmet för att göra ritningar men man ser på ett ungefär hur vi tänkt göra iaf.



Ungefär såhär ser vårat hus ut just nu framifrån. Rött och svart med ett litet enbilsgarage. En stor förrådsboda vid sidan av infarten gör att infarten blir väldigt trång.




Ungefär såhär är tanken att huset ska se ut när allt är klart. Vitt med dubbelgarage, lite nya fönster och vinkelutbyggd hall för att kunna gå till tvättstugan. Infarten ska breddas och bodan ska flyttas till baksidan. Vita garageportar och svart ytterdörr blir det nog.


Från kortsidan av garaget sett. Just nu har vi plattak på garaget. Det tycker jag egentligen är riktigt snyggt men det är inge vidare praktiskt när man ska måsta skotta av det hela tiden.

Planen är att taket ska bytas till ett brutet. Sen ska garaget få sig en dörr och lite fönster på kortsidan.



Såhär ser själva planlösningen på nedervåningen ut just nu....





.. och ungefär såhär kommer det se ut när allt är klart.








4 kommentarer:

  1. Det kommer bli kanonfint när allt är klart gumman :) Mycket jobb kan jag tänka mig, men med din händiga karl går nog det mesta lösa :) PUSSSS <3

    SvaraRadera
  2. Kommer att bli skitsnyggt :)
    Så kul med bilder i paint.
    Å tack så hjärtligt för att ni ville ta er tid att fira min examen i lördags, det betyder mkt för mig! Ni är guld värda. hoppas ni hade trevligt. vi får höras och synas snart någon dag. Puss och kram

    SvaraRadera
  3. De där såg riktigt snyggt ut:)

    SvaraRadera
  4. Vilken rolig idé och vad fint ni kommer att få det!Jag tror jag måste härmas då även vi planerar för bygge här hemma =)

    SvaraRadera