torsdag 27 januari 2011

Sol och bad

Jag kan inte sluta tänka på att vi bokat resan. Det känns sååå otroligt kul, speciellt när så många nära och kära ska med också. Nu håller vi in på godsakerna hela högen för att vara smärta och fina på stranden=)
Jag måste köpa mig nå nya bikinis att ha med men tycker att alla har så dåligt utbud. Beror väl iofs på att det är vinter. Närmare sommaren finns det nog mer att välja mellan. Vad tusan ska man ha med för barnvagn då? Känns som att båda vagnarna vi har är alldeles för klumpiga och Wilma är ju ändå 2,5år när vi åker så då sover hon kanske inte på dagarna längre!? Jag tror att en enkel paraplysulky skulle räcka, den kan man dessutom ta med när vi ska ner till Göteborg och hälsa på Jennie, Petra och Jocke i vår. Vi får väl se vad det blir!

Lördag den 13 aug flyger vi ner till Stockholm och övernattar där en natt på "rest and fly" för att sedan stiga upp tidigt, tidigt söndagmorgon och ta flyget vidare till Kreta. Skönt att flygtiden bara är ca 4 timmar när man har lilltjohalia med sig. Det känns alldeles lagom att åka iväg bara en vecka när vi har barn, kan bli jobbigt för dom små liven i hettan som är där just den årstiden. Vi hinner dessutom få lite solbränna av den svenska sommarens solstrålar innan vi åker, då slipper man känna sig vit som en snögubbe första dagen på stranden. Hoppas jag blir lika pepparkaksbrun som när jag och David var iväg sist=)

Vi kommer bo på ett lägenhetshotell som heter Marika suites, barnvänligt och alldeles vid stranden.

Hotellfakta
Bad:40–170 m
Shopping:500 m
Reception:Dag/Kväll
Hiss/Etage:Nej/2–3
Pool/Barnpool:Ja/Ja*
Restaurang/Bar:Ja/Ja
Luftkonditionering:Ja
Poolhandduk:Nej
Trådlöst Internet:Ja



Min dröm är att kunna åka utomlands minst en gång per år. Det beror ju helt och hållet på vad man prioriterar, så ekonomiskt möjligt är det ju.
 Nu ska jag sluta drömma om det här som säkert ändå inte intresserar någon annan än mig själv. Borde gå och lägga mig och vila en stund innan familjen kommer hem så jag orkar jobba inatt. Ska bara ringa syrran först!

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar