fredag 28 januari 2011

Sömnbrist och sjukt barn.

Humöret är inte på topp denna fredageftermiddag.
Min lilla älskling är sjuk så jag fick hämta henne tidigare från dagis. Själv hann jag bara sova ynka 3,5 timmar efter jobbarnatten och känner mig lagomt mör i både kropp och knopp. Har vaknat på helt fel sida och bristen på sömn gör mig fort irriterad och på dåligt humör. Hoppas att jag lyckas sova någon timme i eftermiddag innan jag ska iväg och jobba så jag blir människa igen.

I natt har jag fixat till mitt CV och skickat iväg det för jobbansökan. Känner mig riktigt nöjd! Tack Mari för att jag fick kika på ditt CV, gav mig mycket tips och ideér. Fick svar idag att dom ska hålla ögon och öron öppna och höra av sig om det kommer ut någon tjänst eller något vik som skulle kunna passa mig. Hoppas dom nappar och att det kommer ut någon tjänst snart! På platsbanken är det så gott som dött, kommer inte ut många tjänster där alls.

Jag vet inte hur jag ska göra till sommaren. Är ju kul att jobba där man brukar jobba, där man känner sig hemma men samtidigt tänker jag att just sommaren är ett ypperligt tillfälle att få jobb någon annanstans så man får in en fot på andra ställen också. Är även sugen på att ta ut några veckor mammaledigt för att få vara med familjen och hitta på nått roligt. Wilma blir så fort stor och det känns hemskt att måsta jobba varenda sommar medan hon är liten. Man måste ta vara på tiden, för den går inte i repris!

Livet är inte dagarna som går, utan dagarna man minns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar