onsdag 19 januari 2011

Jag är så arg, ledsen och rent ut sagt jäkla irriterad!!
Min chef ringde idag med både bra och dåliga nyheter.
Den dåliga nyheten var att Piteå kommun kommer "nolla" alla vikarier inom äldreomsorgen igen. Dom ska byta anställningsform som dom gjorde för några år sedan, så då är det bara börja om på ny kula igen. Det innebär alltså att alla vi som jobbat och kämpat och slitit och ställt upp med att vara vikarier men äntligen börjar se att det börjar närma sig fast anställning bara kan glömma det. Vi får helt enkelt börja om på 0 igen! FY FAN!! Och fortsätter man nu att jobba och slita med att ha "jour" dygnet runt (vilket är jättejobbigt och psykiskt stressande) och kanske tillslut får ihop de dagar som krävs så kanske dom jäklarna nollar en igen. Ingen kan tydligen göra nått åt den här saken tyvärr. Det är bara gilla läget, eller så ger man Piteå kommun fingret och sviker alla äldreboenden med vikariebrist och söker nått annat. Jag kommer definitivt göra det sistnämnda!! När jag avslutat mitt vik på Kärnhuset och hittat ett nytt jobb så säger jag good bye till Piteå kommun.

Den bättre nyheten var att jag får fortsätta mitt nattvikariat på Kärnhuset. Får veta mer om det nästa vecka, så det känns ju då bra iaf. Gullchefen min ska bjuda alla vikarier på lunch den 3 feb, det ser jag fram emot.

Jag och Wilma har varit och lunchat och gjort stan osäker med Emilia idag. Nu sover lillan och jag ska gå och vika tvätt!

Tjingeling!!

1 kommentar:

  1. Det är rent ut sagt förjävligt!! Man blir så jäkla ledsen efter allt slit man gjort i så många år.. 6 år har jag ställt upp som vikarie i vått och torrt med undantag för havandedkaps o mammaledigt, o så kommer ytterligare en nollning. Det suger. Jag håller med dig, det är bara att visa dom fingret o leta sig vidare. Nu blir det skola. Vad ska du hitta på?
    Tänk om alla vikarier skulle leta sig vidare, bara för att visa vart man står. Det hade varit kul att se deras miner när dom står helt utan vikarier.
    Nåja, verkar inte finnas mkt som vi kan göra.. :-(
    Vi vet iaf hur bra vi är, men tyvärr ger det oss ingen anställning..

    SvaraRadera