lördag 8 januari 2011

Jobbarhelg.

Sitter på jobbet, jobbar sista natten för i helgen. Än så länge är det mycket lugnt. Ventilationen surrar på och blåser iskall luft i vanlig ordning.
Till veckan får jag nog veta om jag får förlängt ytterligare en månad. Hoppas! Det ser ljust ut just nu iallfall men rätt som det är så kommer det någon som har mer tid än mig och tar min plats. Det enda jag vet är att hon jag jobbar för har blivit fortsatt sjukskriven så då får vi väl se sen vad som händer. Hade varit kanon om jag får fortsätta. Jag trivs så bra och det är så skönt och tryggt att veta i förväg hur man jobbar.

Idag sov jag till kl.13 sen tog vi en liten promenad till pottan och åkte bob med Wilma i backen. Hon älskar det! Däremot är hon mindre förtjust i att åka på boben om man bara går och drar den, då vill hon hellre dra den själv. Helst av allt vill hon att jag eller David ska åka på den när hon drar, men hon är liite för liten än för att orka med det=)

På fredag firar vi våran lilla 2-åring (ev. att det blir kalas lördag) på hennes födelsedag. Hjälp vad tiden bara försvinner. Jag insåg för ett tag sen att jag fyller 24 i år, alltså bara 6 år kvar till 30=/ Det är ju hemskt! Inte för att 30 egentligen är någon ålder men det känns som att det var alldeles alldeles nyss jag fyllde 18.

På fredagmorgon åker min kära syster och bosätter sig i Göteborg för en tid framöver. Jobbigt som tusan! Vi är som bästa vänner. Pratar i telefon med varandra nästan varje dag och ses så ofta det bara är möjligt. Nu kommer vi inte träffas på ett tag. Första svängen blir dom iofs bara där i 2 veckor sen kommer dom hem för att hämta lite mer grejer så då hinner vi förhoppningsvis träffas. Det kommer bli tomt och konstigt utan henne. Jag får trösta mig med att hon snart kommer hem igen, hon försvinner ju inte föralltíd.

Nu ska jag avrunda och gå och kolla läget på avdelningen. Kanske städa lite också om det finns behov av det.
Sov gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar