torsdag 20 januari 2011

Ombyggnationsplaner.

Tiden går fort, våren närmar sig och vi börjar inse att det börjar bli dax att söka bygglov nu om vi hade tänkt hinna bygga ut garaget, hallen och en tvättstuga till våren/sommaren. Shit vilket jobb alltså! Bara allt förarbete med att bestämma hur man vill ha det och hur allt ska se ut känns som en enda djungel. Davids pappa som är kunnig när det gäller det mesta har varit hit och skissat lite och kommit med bra ideér så nu är vi ett litet steg i rätt riktning iaf. Nu vet vi på ett ungefär hur vi vill att det färdiga resultatet ska se ut. Sen måste det kollas upp priser så man håller budgeten så vi slipper låna upp för byggnationerna. Man vill ju inte heller lägga alla pengar på huset, lite måste man kunna spara till annat också. Det blir spännande men oerhört mycket jobb har vi framför oss, framförallt David såklart. Jag har en mycket fin bild i huvudet på det färdiga resultatet och det kommer bli så sjukt fint när det är klart. Jag längtar mest efter att få inreda tvättstugan. En rymlig, snygg och praktisk tvättstuga ska det bli!

David är över till hans jobbarkompis som bor i huset snett bakom oss och lånar förra säsongen av "Solsidan". Det blir att mysa ner oss i soffan och se det ikväll.

Det känns som att jag håller på att bli förkyld igen. Hoppas hoppas att jag slipper nu när Wilma äntligen är på bättringsvägen. Alltid är det någon i familjen som ska vara sjuk känns det som.
Nu ska jag mysa ner under favoritfilten och bara njuta av lugnet.

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar