onsdag 20 april 2011

Angelsound.

Jag städar och Wilma stökar, precis som det ska vara=) Inte så kul väder idag så då får man passa på att göra lite nödvändiga saker inomhus.


Jag funderar på att beställa en doppler så man kan lyssna på bebisens hjärtljud här hemma. Skulle kännas skönt att ha en sån hemma för att kunna stilla oron de dagar det känns lite jobbigare.



Någon som testat Angelsound eller kanske något annat märke som varit bra?

Ringde och bokade tid för rutinultraljudet igår. Fick inte tid förrän 1 juni, borde vara i v.20 då. Känns jättesent och som en hel evighet dit men det fanns inte någon tid tidigare tyvärr. Med Wilma gjorde vi rutinultraljudet redan i v.17 om jag inte minns fel.

Igår mådde jag illa hela eftermiddagen, höll på att kräkas upp middagen men lyckades få behålla den efter lite vila. Det är lite svårt att avgöra om magsjukan fortfarande spökar eller om det är graviditetsillamående. Idag mår jag iaf bra så förhoppningsvis är jag frisk.


David jobbar sista dagen idag sen är vi påsklediga tillsammans hela familjen. Han börjar om att jobba på tisdag igen och jag jobbar bara lördagnatt till helgen. Vi får se om det ev. blir en tripp till Kronogård på fredag. Annars blir det nog bara att vara ute och pyssla med huset. Ska börja skrapa lite färg och ev. börja byta ut panel där det behövs. Har även börjat kratta lite men måste nog vänta ett tag till eftersom att gräset fortfarande är lite för blött.

Någon som vill köpa en ny sandlåda med lock som är 120x120cm? Köpte den igår på Beijer men det blev fel. Det blir nog ändå att behålla den som redan finns här på gården fast då måste vi göra ett lock till den. Jag tycker det är så äckligt när katter är och gör sina behov i barnens sandlådor så ett lock är ett krav om Wilma ska få sig någon sandlåda.

Nu ska jag återgå till städningen och försöka hinna med en dusch innan David kommer hem.

1 kommentar:

  1. Sofia har ju en hjärtljudsdoppler, ska jag höra med henne vilket märke/vart den är köpt?
    Mig veteligen har hon då varit nöjd med sin, och vi kunde ju höra våran bebis hjärtljud tidigt med den, även om min moderkaka ligger i framkant.

    SvaraRadera