onsdag 6 april 2011

Ultraljud igen.

Vi har haft en riktig mysdag inomhus idag. Jag har mått dåligt även idag så var tvungen att ställa in dagens planer.=(

Ringde spec.mvc imorse och ska få komma in på ultraljud imorgon igen. Fick en blödning måndagkväll efter ultraljudet så jag skulle få komma in och kolla bara för att stilla min hemska oro. Jag är ganska säker på att blödningen kom från när läkaren tryckte på magen för att väcka fostret i kombination med lågt sittande moderkaka och otroligt känsliga slemhinnor. Jag hade ju flera blödningar när jag väntade Wilma också. Minns att jag fick en blödning bara av att våran katt hoppade upp på min mage en gång i början av graviditeten när jag väntade henne. Ungefär var fjärde gravid kvinna har blödningar under graviditeten utan att det är någon fara, så det är med andra ord ganska vanligt. Det är ändå svårt att försöka tänka positivt och känna sig lugn när man har varit med om det man har.

Eftersom att vi redan gjort 3 ultraljud så börjar jag oroa mig för det också. Man har ju hört att det inte är bra att göra för många ultraljud, att barnet ev. kan ta skada av det. Frågade barnmorskan som jag pratade med idag och hon lugnade mig med att det inte är någon fara.

Nu håller vi tummarna att allt ser okej ut imorgon vilket jag känner mig ganska övertygad om att det gör ändå. Ska hämta Petra på Kallax tidigt imorgon så hon ska få följa och se lilla sprattelfisen där inne som förhoppningsvis fortfarande mår prima ballerina.

David jobbade 20 timmar i sträck igår. Han åkte och jobbade kl.15 idag igen och kommer förmodligen hem någon gång i natt. Jag och lillgumman är ensamma hemma och det börjar närma sig sängdax för min trötta lilla tjej som inte sovit någon middag idag. Hon somnade kl.17 i soffan men jag var tvungen väcka henne annars får jag aldrig i säng henne ikväll. Vi ska göra välling, ta på pyjamas och bara mysa framför tvn!

Hejsvej!

2 kommentarer:

  1. Hej gumman!
    Okej jo jag har hört lite olika om telefonerna.. men tycker dock att nexusen är för dyr.. Så det kan nog bli en HTC eftersom det jag läst om den så har den fått bäst i test på de flesta sidor.. så blir kanske en sådan.. sen vill man ju att den ska vara prisvärd också..
    Hoppas nu att allt är bra med bebben i magen.. men vad skönt nu ändå att du får komma in och kolla upp det ändå.. Vilken dag som helst passar oss att gå ut och äta.. Men fredag är ju roligast då det finns afterwork och så. men om Petra skulle på fest då så funkar även lördag för oss.. Vi hörs mer om det. Lycka till på ultraljudet imårrn. PUSS

    SvaraRadera
  2. Hoppas att allt ser bra ut idag också!

    SvaraRadera