tisdag 26 april 2011

Tisdag.

Jag har just kastat i mig lite lunch och ska bara svida om till arbetskläder sen iväg och jobba extra ikväll.
Strålande sol även idag. Underbart!

Idag går vi in i v.15. Ännu en vecka har passerat och det känns bra. Börjar bli mer och mer säker på att det är fosterrörelser som jag känner i magen ibland, speciellt på kvällarna när man ligger stilla på rygg känns det extra tydligt. Som små kittlingar och småsprattel från livmodern. Mysigt!

I morgon är jag och Wilma lediga så då ska vi nog ränna på stan under förmiddagen hade jag tänkt. Wilma har i princip inga kläder att ha längre. Alla tröjor har på en gång blivit för korta i ärmarna och byxorna är nötta och urtvättade så nu är det dax att inhandla en ny vår/sommargarderob.
Förr handlade jag hur mycket kläder som helst till henne så jag har haft köpstopp ett tag men kläder går sönder, försvinner, blir urtvättade och för små så det börjar gapa tomt i hennes garderob nu. Ska nog handla lite kläder till henne när vi åker till Göteborg också.
Det blir nog mest troligt att åka dit söndag den 15/5 till torsdag den 19/5, men inget helt bestämt ännu.

Jakten på en ny bil fortsätter. Det blev inte den som vi kollat på tidigare så nu är vi mest troligt ute efter en Toyota avensis. Har hittat en -06a i Stockholm för ett bra pris så om du vet någon som ska dit innan torsdag och är hyffsat kunnig på bilar så kan du ju hojta=) Det är ju inte det enklaste att köpa bil där när man inte kan åka dit bara för att titta på den. Davids pappa kör nog hem den till oss på torsdag om vi bestämmer oss för att köpa den men då gäller det att vi är säkra på att vi vill ha den först. Vi får väl la se hur det blir. En ny bil måste vi då verkligen ha, helst redan igår.

Nä, slutsvamlat och dax att göra sig i ordning för en kväll på jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar