måndag 18 april 2011

Fisksprattel och bilbyte.

Redan på bättringsvägen. Det var en väldigt intensiv men snabbt övergående magsjuka, om den nu inte återkommer vill säga. Har fått i mig lite blåbärssoppa och cola och känner mig betydligt piggare än jag gjorde tidigare idag. Skönt! Måste ändå hålla mig inom husets väggar någon dag för att inte riskera att smitta någon annan. Man känner sig lagomt mör i kroppen efter den här dagen med kaskadkräkningar och liggläge.

Vi var iväg igår och kikade på en ny bil (inte sprillans ny men nyare än den vi har). Passaten börjar verkligen sjunga på sista refrängen och vi har länge varit på jakt efter en bil men inte riktigt vetat vad vi velat ha.
Den vi kollade på var verkligen pedantskött och i superbra skick, en bil i min smak. En lite nättare fast ändå rymlig, sportigare kombi. David och hans farfar och pappa är iväg och kikar på den nu. Dom skulle granska den riktigt noga så vi får väl se sen då om det blir affär eller inte.

Wilma har inte sovit någon middag idag så hon somnade alldeles nyss i soffan och gick verkligen inte att få liv i. Totalt däckad liten tjej så jag har redan lagt henne för kvällen. Jag mutade henne med allt som bara tänkas kan för att hon skulle hålla sig vaken en timme till men det gick verkligen inte. Hoppas ändå att hon sover inatt så hon inte vaknar sent ikväll och inte kan somna om.

Förresten. Fastän det låter helt otroligt så tror jag att jag redan känt av lite fosterrörelser från bebis i magen. Låter ju helt otroligt tidigt och jag är inte 100% säker på att det är det men ganska säker känner jag mig iaf. Känner så väl igen de där svaga sprattlet. Som en liten, liten fisk som sprattlar till snabbt längts ner i magen. Jag kände ju av tidigt med Wilma också, fast inte såhär tidigt. Har läst lite om det och när man är omföderska så verkar det inte vara helt ovanligt att kunna känna det såhär tidigt. Tiden lär väl utvisa om det är det som känns eller om det bara helt enkelt är tarmarna som spelar mig ett spratt. Mysigt är det iaf att veta att det KAN vara bebis rörelser=) Går in i v.14 imorgon, helt otroligt hur fort den här graviditeten går. Jag hinner knappt vara med!

Jag skulle behöva ta mig en dusch för att börja känna mig som en människa igen.

På återseende!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar