lördag 2 april 2011

Vi ska bli fyra! ♥

För varje dag som går så blir hoppet starkare att det verkligen lyckas den här gången.
Vi väntar barn igen! Lyckan över att vara gravid igen har sakta men säkert börjat smyga sig på. Har en härlig känsla inom mig som säger att det verkligen är våran tur att skaffa ett litet syskon till Wilma nu.
Efter våra två missfall har jag haft lite svårt att ta till mig graviditeten men det börjar äntligen kännas riktigt bra, sådär som man vill att det ska kännas.Vi väntar ju trots allt barn och inte missfall.

Jag tar illmåendet som jag har dagligen som ett ganska bra tecken på att det förhoppningsvis är som det ska där inne. Vi har varit på två tidiga ultraljud där vi fått se den lilla parveln med ett underbart tickande litet hjärta. På måndag ska vi dit igen och förhoppningsvis mår det lilla livet fortfarande bra där inne.
Går in i v.12 till veckan. Jag vet att missfallsrisken fortfarande finns där men ser allt bra ut på måndag så sjunker missfallsrisken ganska mycket vilket känns otroligt skönt.
Hade egentligen inte tänkt berätta om graviditeten för er förrän på måndag när vi fått bekräftat att allt ser bra ut, men skulle vi få ett missfall till så skulle jag ändå skriva om det här så då kändes det som att jag lika gärna kan berätta.

Förhoppningsvis blir vi föräldrar till en underbar liten bebis i oktober, och Wilma kommer bli världens stoltaste storasyster.

Hoppet är det sista som lämnar oss!


9 kommentarer:

  1. Gud vad roligt! Håller tummarna att allt går bra denna gång! :) åh grattis till er :)

    SvaraRadera
  2. Gud så himla roligt:) Grattis, ska hålla alla tummar att allt kommer gå bra:) Va roligt:)
    Vi kanske träffas på måndag ;)

    SvaraRadera
  3. Grattis vad kul!! Hoppas det går vägen den här gången, tredje gången gillt som dom brukar säga :]

    SvaraRadera
  4. Stort grattis! Detta är ni såå värda! :)

    SvaraRadera
  5. Grattis! Vad roligt :) Håller tummarna att det går vägen, vilket det säkert kommer att göra! :)

    SvaraRadera
  6. Åh grattis!! Så underbart :) Hoppas allt går bra! All lycka till er :D

    SvaraRadera
  7. Åh, så underbart, GRATTIS!! :]

    SvaraRadera
  8. Tusen miljoner grattis! Så underbart, blir verkligen jätte glad för eran skull :)

    SvaraRadera