fredag 1 april 2011

Helg

Vi blev inte ägare av någon Pitekamin igår. Det var tydligen massvis med jobb på den som vi hade tänkt köpa så den var inte alls värd pengarna. Vi fortsätter hålla utkik istället!

Jag har haft en bra natt på jobbet. Hade egentligen tänkt sova hela dagen lång men det blev ynka 4 timmar sen gick det inte mer. Får försöka vila en stund innan jag ska iväg ikväll också.
Pratade med David för en stund sedan, han har redan slutat och är påväg hem från jobbet=) Kul att få hinna umgås med mina hjärtan ganska mycket idag trots jobbarhelg.

Har ni blivit lurade idag? Inte jag! Inte vad jag vet än iallafall.

Redan april och sommaren närmar sig med stormsteg, känns dock inte så just nu när man kollar ut genom fönstret. Hoppas att vi får en kanonsommar i år så man kan jobba lite på brännan innan vi ska utomlands och steka fläsket ordentiligt i augusti. Eftersom att jag ska jobba natt hela sommaren så kommer jag vara ledig en hel del, blir härligt!

Längtar som en galning till snön smälter bort och det börjar bli lite varmare ute så vi kan börja med målningen av huset. Ska bli såå kul, och såååå fint!! Har fått förfrågningar om vad vitfärgen heter som huset är påbörjat målat med, det var någon som tyckte att det är en sån fin vit färg. Jag tror att det bara är vanlig vit färg med har ingen aning om vad den heter, ska kolla upp det. Tycker det är snyggare med riktigt vitt istället för vitt med gulare ton/nyans.

Vårat hus ser just nu ut som hej-kom-och-hjälp-mig-men-ingen-kom. Önskar att jag hade haft lite energi till att ta tag i storstädning men den energin finns inte just nu. Kanske får ta och göra en to-do-lista till David så har han nått att göra i helgen;) Vi lever ändå ett hyffsat jämställt förhållande och brukar dela på de flesta vardagliga sysslorna så gott det går. Ibland lagar han mat och städar och jag klipper gräset. Jag tror att förhållandet mår bäst av att man hjälps åt med allt i den mån det är möjligt.

Nu kom darling hem! Dax att kila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar