lördag 9 april 2011

Shopping på stan och trerätters.

Åh vad härligt att vakna och se att det är strålande sol ute. Underbart!

David och Wilma är ute och kör iväg det sista granriset som ligger kvar på gården efter storgranen som David och hans jobbarkompis fällde på baksidan igår. Det blev stor skillnad, vi fick en så stor och ljus baksida. Det kommer bli bra att ställa förrådsbodan där bak där granen stod. Den är lite malplacerad där den står nu precis vid infarten.

Idag ska vi åka in till stan och köpa ett handtag till våran nya altandörr som ev. ska sättas in imorgon. Sen ska vi gå på stan, ev. shoppa lite och ta en fika med syrran och några fler.
Ikväll ska vi äta trerätters på Furuborg med några kompisar. Hoppas på jättegod mat och att den här middagen inte blir lika stor besvikelse som julbordet som jag och David åt där i julas. Man får välja mellan lamm, oxfilé eller lax till varmrätt. Tror det blir lamm för min del!


När jag vaknade i morse kändes det som att magen hade vuxit massor över natten. Tidigare har jag inte haft någon gravidbula/svullen mage överhuvudtaget men idag är den helt plötsligt jättesvullen och hård. Antingen åt jag någon olämpligt igår eller så har magen börjat svälla litegrann. När jag väntade Wilma började magen svälla och puta lite redan i v.10. Såhär tidigt är det förmodligen bara tarmarna och sånt som gör att magen ser uppbåst ut, men lite kul är det ju faktiskt att se att det händer något iallafall. Längtar efter en riktig gravidkula! När vi åker utomlands kommer jag vara i ca v.29-30, den tiden då man är alldeles lagom rund. Då ska jag gå omkring på stranden och stolt puta med finmagen=)

Nu ska jag gå och se hur det går för mina älsklingar här ute sen ska jag slänga mig i duschen så jag vaknar till liv.

Hoppas ni får en underbar lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar