måndag 18 april 2011

Min bästa vän hinken.

Jag trodde att vi hade klarat oss från kräksjukan i år men icket. Sa till någon för någon dag sedan hur otroligt friska jag och David varit hela vintern med tanke på att Wilma varit sjuk i princip jämt, men det får jag banne mig sota för nu.

I helgen blev jag förkyld, snorig och eländig och inatt började magen. Har knappt sovit nått då jag haft en brännande magsäck och ett svagt illamående hela natten. Kl.5 imorse var det kört. Sprang till toan och hann knappt dit innan det kom båda vägarna samtidigt. David fick skura både det ena med det tredje efter mig innan han åkte till jobbet stackarn. Sen har jag kräkts hela morgonen, har än så länge inte ens fått behålla minsta lilla klunk vatten. Det känns lite bättre nu så jag ska försöka få i mig lite vätska så jag inte blir uttorkad. Är totalt urkräkt hela jag. Fy fasen för magsjuka! Det här önskar man ingen borde behöva vara med om. Allra minst min älskade lilla familj som säkert är nersmittade dom med. Blir nog en härlig påsk för våran del=(
Skulle ha jobbat två nätter i veckan men har sjukskrivit mig. Det värsta jag vet är att behöva vara hemma från jobbet, speciellt nu när jag varit hemma så mycket för vård av barn med Wilma. Blä!!

Tur jag har en underbar syrra och mamma som kan ha Wilma medan David jobbar och jag ligger i kräk-och skitsjukan. Ni är guld värda!

Sådär, nu har jag fått klaga av mig lite.
Nu ska jag sova tills mamma kommer hit med coca cola.

2 kommentarer:

  1. Nä huvva trillade du dit också :( nä fy för magsjuka. Krya på dig vännen. Hoppas ni slipper vara sjuka i påsk. Vi får höras och gärna synas när ni är pigga och krya och vi har kommit hem från fjällen. Vi hörs! Puss

    SvaraRadera
  2. Å fyyy vad jobbigt!! Hoppas att du tillfrisknar snart, och att W klarar sig från att bli smittad!

    SvaraRadera