måndag 28 februari 2011

Helgen.

Då var helgen förbi.
Lördag var vi ute hela dagen. Vi körde skoter och grillade på Davids föräldrars stuga sen tog jag en långpromenad med Wilma vagnen i det underbara vädret. David gjorde en rejäl vurpa med Petters skoter på isen och landade på skulderbladet och huvudet så han har jätteont i nacken stackarn. Han jobbar idag men jag har lyckats övertala honom att stanna hemma imorgon för att åka till läkaren och kolla upp det. Nacken och ryggen är någonting man ska ta på största allvar.

Igår var vi på barnkalas hos syrrans dotter Linnéa som fyllde tre år, efter det så packade vi in oss i bilen och åkte till Ikea. Där köptes bla tre fyrkantiga skåpar som vi ska hänga på väggen i vardagsrummet, en till ryamatta som jag har lagt brevid den vi har i vardagsrummet så den blev dubbelt så stor och lite andra bra-att-ha-grejer. Nu dröjer det nog länge tills vi åker dit nästa gång. Känner att jag börjar blir lite less Ikea.

Vi ska gå ut och gå alldeles strax jag och lillan. Vi hann ju inte ut nått igår och jag har blivit fullständigt besatt av att promenera. Sedan jag var till läkaren för några veckor sedan och fick veta att jag ligger på gränsen till högt blodtryck (både mamma och pappa har det) så känner jag att jag måste göra allt jag kan för att inte behöva börja äta blodtrycksmedicin än på ett bra tag. Jag är inte överviktig, röker inte och äter hyffsat hälsosamt så det enda jag egentligen kan göra är att se till att röra på mig. Motion påverkar blodtrycket på ett bra sätt så med ungefär en timmes promenad varje dag kan jag hålla blodtrycket på en så bra nivå som möjligt. Mer kan jag ju inte göra tyvärr!
Tur jag har en dotter som fullkomligt älskar att åka vagn. Hon älskar att bli nerbäddad i vagnen och ligga där och mysa, inga protester alls.


Nä ni, på med kläderna och ut i solen!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar