onsdag 2 februari 2011

I tapetserartagen.

Nya tapeter är inhandlade till väggen i vardagsrummet så nu är jag i tapetserartagen igen. Härligt! Jag älskar det!! Skulle kunna tapetsera om jämt bara för att det är så roligt. =)

Såhär såg väggen ut tidigare.
Ett ganska jobbigt zebramönster som inte faller oss i smaken riktigt.

Såhär ser väggen ut just nu efter ett varv grundmålning. Det ska få torka ett tag sen ska jag måla det ytterligare ett varv så inte zebraränderna skiner igenom den nya tapeten.

Den här randiga skönheten ska sedan upp på väggen. Den ska tapetseras liggande så det blir en utmaning för mig som aldrig testat det förut.

Äntligen börjar mina målar/tapetserarbyxor se ut som dom ska göra. Fläckiga och fina=)



Min febriga, snoriga lilla prutt.


Tror jag ska förbereda middagen medan färgen torkar. Leverbiff, potatis, sås och lök står på matlistan idag. Det blir gott, var evigheter sen sist.


Igår morse blev jag väckt av en len liten hand som strök mig försiktigt över kinden och en svag liten röst som viskade "Vakna nu lilla vän". Ett sånt där underbart ögonblick som man aldrig, aldrig någonsin vill glömma. Jag älskar dig min underbara skatt!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar