torsdag 17 februari 2011

Toa-träning, soffelände och kyligt värre.

Ännu en iskall dag. Ååh vad less jag blir! Jag vill så gärna gå ut på en promenad i solen men kan ju inte dra ut min lilla prutt i den här kylan, så då är det bara stanna inomhus=/
Idag kommer dom med de nya armstöden till våran soffa. Har bara varit ca 4 månaders väntetid. Uselt om jag får säga vad jag tycker! Dessutom ska dom få provsitta på den igen eftersom att den redan har blivit mjuk och nersutten (fick nya dynor + underrede i nov). Jag är så spyless det här! Vill reklamera hela skiten och få en ny soffa!! Vi får väl se vad dom säger....

Wilma har varit utan blöja här hemma nu i några dagar och det går framåt. Hon har haft en period då hon har totalt vägrat att göra sina behov på pottan/toastolen men nu börjar det gå ganska bra igen. Vi har beslutat att försöka ha henne utan blöja här hemma. Förhoppningsvis är hon rumsren och blöjfri snart om allt går som vi önskar.




Bus i soffan igår slutade med ajj ajj, bula och blåmärke i pannan. Wilma låg i sängen i morse och ville att jag skulle gå och hämta soffan för hon skulle ju visa mamma hur hon hade gjort när hon gjorde illa sig=P


Såhär ser det för det mesta ut i våran 2-årings rum. Kaos med grejer överallt. Det spelar ingen roll hur mycket jag än städar och plockar, man hinner bara vända ryggen till så ser det likadant ut igen. Tror jag ska försöka få tummen ur idag och rensa bort/lägga undan lite leksaker som aldrig används och mest bara tar en massa onödig plats. Hon leker inte ens med hälften av alla saker som hon har. Till veckan kanske det blir att tapetsera om jag har tid. Skulle vara skönt att få det gjort!


Senare ska jag skjutsa Wilma till dagis så jag hinner vila en stund idag, går på nattjobb ikväll och jobbar hela helgen. Just helgjobb brukar ha en tendens att ge mig sömnbrist. Jag brukar inte riktigt ha ro att sova så mycket som jag borde när familjen är hemma och man vill hinna umgås så mkt som möjligt med dom.

I morgon ska vi och äta buffé på challenge med Davids syskon mfl. Blir förhoppningsvis gott!

Dax att göra ett ryck här hemma så man får någonting gjort idag!

2 kommentarer:

  1. Såg att Antnäs-bilen körde förbi just, hur gick det?
    Våran senaste laddning med dynor har hållt sig rätt bra, men nu börjar de också bli mjuka, funderar också på att be om pengarna tillbaka och köpa en likadan soffa ngn annanstans istället, men jag hittar ingen som är lika stor! =/

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att soffan aldrig blir riktigt bra... Hoppas dom kan ordna er en ny eller ge pengarna tillbaka, sådär kan det inte hålla på i all evighet...

    Mosters gullunge blir bara snyggare o snyggare för var dag! Ser vecka för vecka hur hon utvecklas i utseendet. Hon börjar bli stor nu! Men jag vill vara med i hennes framgångar inte måsta se på bild... :`( Hoppas det inte dröjer alltför länge tills vi ses nu! PUSSAR i mängder! <3

    SvaraRadera