fredag 11 februari 2011

Jobbarhelg.

Har just stigit upp med min lilla trollunge. Ute är det svinigt kallt så min plan om att gå ut i friska luften måste vi tyvärr skippa. Det blir att göra lite nytta i hemmet istället. Egentligen skulle jag vara ledig idag men har tagit på mig att jobba extra både idag och i morgon. Blir kul att jobba dag/kvällstid, känns som att det var ett tag sen. Har dock dom mest långsamma passen, 14-21.15 idag och 12-21.15 imorgon. Med tre gäster och två personal på Kärnhuset finns det inte sådär fasligt mycket att göra om man säger så. Men man ska inte klaga. Jag ska vara glad att jag har jobb!=)

Igår satt vi och pratade om utbyggnationerna av huset igen. Vi har kommit på en annan lösning av utbyggnation som blir både snyggare, billigare och och framförallt mindre jobbigt att utföra så vi får väl se hur vi gör med det. Isåfall blir det att bygga ut hela framsidan av garaget så det blir ett längre garage och större hall + tvättstuga. Blir mycket snyggare än att göra hallen i en vinkelutbyggnad. Det ska diskuteras, skissas och räknas ut hur mycket det skulle kosta och hur mkt jobb det är med det så får vi väl se sen om vi kanske gör på det sättet istället. Egentligen hade vi velat spara att bygga ut ett tag till, känns som att vi har nog mycket att göra iallafall. Men eftersom att vi måste måla om huset i sommar och byta panel på garaget så måste man nästan bygga ut före och planera hur man vill ha det för att slippa en massa dubbeljobb och dyra utgifter för att man måste göra om allt sen igen. Vi får väl se!

Dax att få på sig lite kläder och göra lite nytta!
Hoppas ni får en trevlig fredag=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar